Vágólapra másolva!
Szakít a második világháború témájával a sokak által a legjobbnak tartott háborús játéksorozat, a Battlefield, melynek legújabb epizódja immár Vietnám zöld poklát vetíti elénk.
Vágólapra másolva!

Az első eltérés, melyet górcső alá vehetünk a BF 1942 sorozat korábbi darabjai és a Vietnámos kiegészítő elemei közül, az a helyszín. Az eredeti program, illetve annak első kiegészítője az európai hadszínteret vetítették elénk, a vietnámi háború viszont elsősorban a dzsungelekben zajlott. Bizonyos küldetéseken ugyan településekre, vagy a nyíltabb terepnek számító hegyvidékekre is eljutunk, de a legtöbb misszióban a sűrű növényzettel kell szembenéznünk.

Ennek, mármint a sűrű aljnövényzetnek, és más, új terepelemeknek a megjelentetéséhez szükség van a régi motor felújítására, de a fejlesztők úgy döntöttek, hogy mernek nagyot álmodni, és a régit kihajítva, egy teljesen új engine legyártásába kezdtek. Ez a motor képes lesz már úgy megjeleníteni a dzsungelt, hogy az kellően életszerű és részletes legyen, de azért ne kelljen a legmodernebb csúcsgéppel rendelkeznünk a normális sebességű futtatáshoz.

Egy másik lényeges különbség a fegyverek tekintetében jelentkezik. A különféle kézifegyverekkel még nincs sok gond, hiszen ezeket csak át kell alakítani korszerűbb változatokra, de a vietnámi háborúban már megjelentek a helikopterek is, melyekkel a második világháborúban még nem találkozhattak a katonák. Szerencsére az eredeti játék és a Road to Rome is pont a járművek remek modellezésével lopta be magát a játékosok szívébe, így méltán remélhetjük, hogy a korábbi tapasztalatokat a helikopterek megalkotásánál is kamatoztatni fogják a fejlesztők.

Hasonlóság az eredeti játékhoz, hogy most sem csak az egyik harcoló felet választhatjuk, hanem hadakozhatunk mind az amerikaiak, mind az észak-vietnámiak oldalán. Természetesen a két oldal igen eltérő stratégiát követ: az amerikaiak elsősorban felszerelésük minőségében és utánpótlásukban bíznak, míg a vietcong előnyei a terep ismerete, a lopakodás, és a váratlan rajtaütések.

Még nem tudni, hogy véglegesen hány térképpel találkozhatunk a játékban, de az bizonyos, hogy az összecsapások valódi ütközetek helyszínein fognak zajlani. Részt vehetünk légi csatákban, gyalogsági rohamokban, és természetesen nem maradhattak ki a helikopterek összecsapásai sem. Persze egy ütközetben nem csak egy fegyvernem vesz részt, így ne legyünk meglepve, hogyha a vietnámi gyalogosok sorai közt osonva kapunk egy kis napalmot az égből.

Korábban említettük a grafikus motor lecserélését, de hasonlóan nagy horderejű újításokkal találkozhatunk a hangok világában is. Jó, nyílván egy hatvanas-hetvenes évekbeli fegyver más hangot ad ki, mint egy második világháborús puska, de a nagy újdonság nem ez. Sokkal inkább az, hogy ha egy járműben ülünk, egy listáról - melyre remélhetőleg saját számainkat is feltehetjük - választhatjuk ki azt a zenét, mely a járgány rádiójából szóljon.

A Digital Illusions még nagyon az elején tart a fejlesztésnek, így a kész játékkal aligha találkozhatunk jövő március előtt, de mint a mondás is tartja, jó munkához idő kell. A sorozat eddigi részeivel játszva pedig megszokhattunk a jó munkát, úgyhogy nem fogunk türelmetlenkedni. Legalábbis annyira...