SMS igazítja a menetrendhez a buszsofőrt

Vágólapra másolva!
Az egyik londoni közlekedési társaság buszsofőrjei ezentúl SMS-ben kapnak értesítést a forgalomról és a járatsűrűségről a menetrend pontosabb betartása érdekében.
Vágólapra másolva!

A Metroline közlekedési vállalatnál bevezetésre készülő rendszer segítségével a buszsofőröket mobil szöveges üzenetben értesíti a diszpécser arról, hogy adott helyzetük hogyan viszonyul a menetrendhez. Az SMS-ekből kiderül: az adott vezetőnek éppen rákapcsolnia kell, vagy visszavennie a tempóból ahhoz, hogy pontosan időben legyen. A közlekedési társaságnál ezzel azt a gyakori jelenséget kívánják elkerülni, amikor 2-3 sűrűn közlekedő, torlódó járat után hosszabb idejű járatkimaradás lép fel. A rendszer műholdas helymeghatározásra (GPS) épül, a mobil értesítő szolgáltatást pedig az Orange mobilszolgáltató szállítja.

A megoldás korábbi tesztjei kimutatták: használatával több mint 70 százalékkal javulhat a járatsűrűség - közölte a brit ZDNet magazinnal Sean O'Shea, a Metroline kereskedelmi igazgatója, hozzátéve: a projekt 6 millió fontot - azaz több mint 2 milliárd forintot - emésztett fel eddig. A rendszert a vállalat összes, közel 1100 autóbuszára terjesztik ki az elkövetkező két évben. A társaság szerint a mobil helymeghatározásra épülő szolgáltatások köre a bővíthető, így például jövőben a megállókban várakozó utasok akár saját mobiljukra is lehívhatják a következő járat érkezésének pontos időpontját.