Vágólapra másolva!
Európában a "nyitott kerekes" autóversenyzés gyakorlatilag egyenlő a Forma-1-gyel, de a tengerentúlon sokkal népszerűbbek a CART, valamint a Codemasters programjában is bemutatott Indy Racing League versenyei.
Vágólapra másolva!

Képek


Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO


De ennyit a "háttértörténetről", nézzük, mit tud a Codemasters játéka. Az első dolog, ami minden bizonnyal feltűnik a Forma-1-en felnőtt játékosoknak, hogy csak és kizárólag ovális pályákon száguldozhatunk. Igen, a két osztály szétválásakor többen is avval magyarázták a CART sikerét, hogy az ő versenyeik városi, illetve klasszikus versenypályákon is zajlanak, míg az IRL eseményei kizárólag a Nascar versenyekről megismert oválokon futnak. Ez persze valamelyest megkönnyíti a játék irányítását, de idővel kétségtelenül unalmassá válhat. Szerencsére az IRL sorozat ma már jó pár versenyt számlál, így a játékban is több, kisebb-nagyobb eltérést mutató pályával találkozhatunk.

Sajnos a versenyautók nem viselkednek túl realisztikusan, sőt, kifejezetten olyan érzésünk lehet, mintha egy Nascar gépet vezetnénk. A Nascar autók ugyebár sokkal erősebbek és nehezebbek, így a lendület valóban könnyen a pálya felső részére sodorhatja őket, az Indy autók viszont fürgék, és sokkal jobban kellene reagálniuk a kormánymozdulatokra, mint teszik azt a Codemasters játékában. A menüben persze állíthatjuk a kormány érzékenységét, de túl sokat evvel sem tudunk segíteni a helyzeten.

Szintén csalódást keltő a játékban a sérülés modellezése. Amikor összeütközünk egy társunkkal vagy éppen megkínáljuk a falat a járgánnyal, a képernyő nyomban tele lesz mindenfelé repkedő, első látásra kifejezetten kétdimenziósnak tűnő alkatrészdarabokkal. Az nem számít, hogy éppen a keréknek kellene letörnie, vagy a vezetőszárnyaktól szabadulunk meg, minden esetben meg kell elégednünk a poligonesővel.

Hogy tovább folytassuk a hiányosságok ecsetelését, a fejlesztők nagy elegánsan lespórolták az autókról a visszapillantó tükröt. Ez az aprócska eszköz ugyebár igencsak létfontosságú egy autóverseny esetében, úgyhogy teljesen érthetetlen a kimaradása. Akad ugyan hátrafelé kameranézet, de talán kicsit macerás minden esetben a nézőpontokat váltogatni, hogyha arról akarunk meggyőződni, hogy ki autózik a sarkunkban.

De ne csak szapuljuk a játékot, hanem keressünk benne valami jót is. Ez nem lesz nehéz, mivel a grafika átlagon felüli. Az autók nagyon részletesen kerültek modellezésre, a kerekek forognak, a pilóta feje rángatózik, és a szponzorok logói sem olvadnak pacnikká. A pályák környezete már kevésbé részletes, az viszont kifejezetten jó ötlet, hogy nagy sebességnél a környező táj "elblúrozódik", vagyis fokozatosan összefolynak az épületek, táblák és egyebek látómezőnk szélén.

Indycar Series honlaphttp://www.codemasters.com/indycarseries/indycarseries.php

Egy másik pozitív elem, hogy a garázsban nagyon sok beállítási lehetőség vár ránk. Akik nem igazán járatosan a versenyautók felépítésében, azok inkább hagyják meg az eredeti beállításokat, de a "profik" a legapróbb részletekig adjusztálhatják gépüket, a vezetőszárnyak dőlésszögétől a keréknyomáson és az üzemagyag mennyiségén át egészen a fékek egyensúlyának megváltoztatásáig.

Folytatva a pozitívumokat, eljutottunk a mesterséges intelligenciához. Az MI tényleg a legjobb autóversenyes játékokat idézi. Az ellenfelek nemcsak saját stílusukban versenyeznek, és még véletlenül sem jönnek belénk kamikaze módjára, hanem kifigyelik vezetési stílusunkat, és ha például mi válunk ámokfutóvá, inkább félrehúzódnak, mint hogy összetörjék autójukat.

Amint az olvasó is láthatja, nagyjából kiegyenlítődnek a jó és kevésbé jó elemek az IndyCar Seriesben, ennek megfelelően egy jó közepes osztályzatot megérdemel a program. Akik nagy rajongói a tengerentúli sorozatoknak, semmiképpen se hagyják ki, és lehet, hogy a Forma-1 kedvelők is megszeretik az IRL-t.

Rendszerkövetelmény:

ProcesszorP3 600
RAM128 Mbyte RAM
HDD1 GB
VGA32 MB VRAM
DirectX verzióDirectx 9