Warlords Battlecry III

A Warlords sorozat abban emelkedik ki a stratégiai műfajból, hogy mind a körökre osztott, mind a valósidejű kategóriában képviselteti magát. A "körös" Warlords negyedik része után jövő nyárra várható az RTS vonulat harmadik epizódja.

A Warlords Battlecry megjelenésekor nagyon sok hívet szerzett magának. Ez első sorban annak volt köszönhető, hogy a programot akár egy, a játékos köré épülő RPG-nek is felfoghattuk, mivel az őt megtestesítő hős minden küldetés végén tapasztalapi pontokat kapott - még a vesztes csaták után is -, így egyre komolyabb szereplőjévé vált az ütközeteknek. Az sem volt persze mellékes, hogy nagyon sok faj közül választhattunk, és számtalan varázslat állt rendelkezésünkre. A második epizód sokak számára csalódást jelentett, mivel meglehetősen kevés újdonságot tartalmazott. Több fórumon is feltűnt az a jogos vád, hogy a Battlecry II sokkal inkább egy küldetéslemez, mint önálló folytatás.

Ami a sorozat harmadik részét illeti, elég ideje volt a fejlesztőgárdának, hogy kellő mennyiségű újítással rukkoljanak elő. Elsőként tovább növekedett a játékban található fajok, varázslatok, hősök száma. Az öt új faj immár tizenhatra emeli a választható nációk létszámát, emellett pedig helyet kapott három új varázslatosztály - poison, divination, arcane -, harminc eddig nem látott varázslat, nyolc hős karakterosztály, a csaták pedig ezentúl sivatagos, lávás, és sztyeppés területeken is folyhatnak.

Jó, de ezek az újítások már megint csak mennyiségiek, melyből a második epizódban sem volt hiány. Nem kell azonban megijednünk, a változások nem merülnek ki a fent felsoroltakban. Elsőként megemlíthetjük, hogy most már minden faj választhat minden kasztból, így akár élőholt druidával is nekifoghatunk a programnak. Tudom, kissé morbid, de akkor is lehetséges. Emellett a hősök immár az ütközetek közben is szintet léphetnek, ami nem hátrány, főleg, ha az ellenfél fölénybe került.

A küldetéssorozat ezúttal Etheria déli részére kalauzol el bennünket, mely az öt új, választható faj közül kettőnek az otthona. Szerencsére most sem vagyunk egy lineáris vonulathoz láncolva, hanem mi magunk választhatjuk meg, hogy merre próbálunk meg hódítani, terjeszkedni.

Ugyan már szinte alapkövetelmény a három dimenzió egy stratégiai játék esetében is, még mindig vannak, akik visszasírják a Warcraft II aranyos, 2D-s figuráit. Nos, számukra bizonyosan jó hír, hogy a Warlords Battlecry III annak ellenére, hogy új motort kapott, megmaradt két dimenzióban. Az egységek persze sokkal életszerűbbek, mint az előző részekben, akárcsak a terep ábrázolása, a varázslatok pedig sokkal látványosabban fejtik ki hatásukat.

Szintén alapvető a stratégiai programoknál, hogy legyen a játékban többjátékos mód. Ami a Warlords Battlecry III-mat illeti, lesz, de azt még homály fedi, hogy egészen pontosan miképpen szállhatunk harcba barátaink ellen, vagy esetleg velük vállvetve.

Lehet, hogy a fent felsorolt újdonságok még mindig nem elegendőek, hogy a második részben csalódott stratégákat visszacsalogassák a Battlecry mellé, de ne feledjük, hogy még messze van a jövő nyári megjelenés, így a fejlesztők még több, igazán újszerű elemmel bővíthetik a programot.

Rendszerkövetelmény: még nem ismert.

KAPCSOLÓDÓ CIKK