A spam visszaveszi az internetezési kedvet

Vágólapra másolva!
A kéretlen e-mailek egyre több internetezőnek okoznak kellemetlenséget a mindennapokban - áll egy friss felmérésben. Van, aki emiatt kevesebbet netezik, mások ugyanakkor a spamszűrő szoftverektől tartanak.
Vágólapra másolva!
Védekező eszközök vírusok és spamek ellen/techbazis/internet/20030904virus1.html

A Pew Internet & American Life Project új felméréséből kiderül, hogy a kéretlen elektronikus levelek miatt minden negyedik amerikai felhasználó kevesebbet e-mailezik, a felhasználók jelentős része arról számolt be, hogy a spam nagyban befolyásolja, mennyit leveleznek - tudósított az Információs Társadalom és Trendkutató Központ Infinit hírlevele. Az e-mailezők több mint fele arról számolt be, a sok kéretlen levél miatt megrendült a bizalma az e-mailezésben. Sokan attól tartanak, a kéretlen levelek megfékezésére telepített szűrők alkalmanként a legitim üzeneteket is kirostálják. Félő az is, hogy a kéretlen levelek áradatával a fontos beérkező levelek egy része észrevétlen marad. - Az emberek egyszerűen imádnak e-mailezni, és roppantul bosszantja őket, hogy a kéretlen levelek belerondítanak az élménybe - fogalmaz Deborah Fallows, a Pew kutatója.

A telefonos felmérésből kiderült:

- a felhasználók 75%-át bosszantja, hogy sehogyan sem képesek
megállítani a spam-áradatot;
- a kéretlen levelek a felhasználók 70%-a szerint kellemetlenné teszik a hálózathasználatot;
- a felhasználók 55%-a annyi nemkívánatos üzenetet kap, hogy a fontos
levelek kiválogatása nagy nehézséget okoz számukra;
- a felhasználók 30%-a attól is tart, hogy a szűrőszoftverek esetenként
fontos e-maileket is kirostálhatnak.

Az internetezők számára a kéretlen levelek olyanok lesznek, mint a telemarketinges hívások. A kéretlen üzenetek problémájára leggyakrabban a törlés gombot alkalmazzák. A felhasználók 2/3-a a "vegyenek le a listáról" megoldást is alkalmazza, aminek nyomán sokak szerint csak még több kéretlen levelet fognak kapni. Az e-mailezők kis része saját szűrési eljárásokat alkalmaz.

A felmérés ugyanakkor arra is fényt derített, hogy az e-mailezők 7%-a vett, vagy rendelt már meg olyan terméket vagy szolgáltatást, amelyet kéretlen reklámlevélben kínáltak fel számára. A válaszadók egyharmada további információ beszerzése végett kattintott már rá kéretlen üzleti célú ajánlatra.

ITTK Infinit