FIFA Soccer 2004

Legújabb részéhez érkezett az EA Sports legkelendőbb sorozata, a FIFA. A legújabb, 2004-es játékban találkozhatunk új elemekkel, például karriermóddal is, viszont ismét meg kell küzdenünk az irányítással, sőt, immár a bírókkal is.

Kezdjük is mindjárt ismertetőnket azzal a ponttal, ahol az EA Sports játékai időnként komolyan elhasalnak. Igen, jól tetszenek sejteni, az irányításról, illetve a nehézségről van szó. Ezen a téren a legújabb 2004-es rész két arcot mutat. Egyfelől sajnos a nehézség fokozódott, mivel a védők még inkább a nyakunkon lesznek, így még jobban rákényszerülünk a passzok erőltetésére. A másik orca viszont az, hogy ezentúl utasításokat adhatunk azoknak a játékosoknak, melyeknél nincs a labda. Ez nagy előny, hisz a korábbi részekben gyakran bosszankodhattunk azon, hogy nem látják át társaink a kaotikus mozdulatainkban rejlő zsenialitást, és nem követik akcióinkat, nem helyezkednek beadásainkra.

Szintén a nehézséghez tartozik, hogy annak ellenére, hogy a védők még agresszívebben próbálják majd meg elvenni a labdát, az őket vezérlő mesterséges intelligencia nem áll a helyzet magaslatán, sőt, mintha még némi visszalépés is érezhető lenne a korábbi részekhez képest. Ezt persze a kezdő játékosok nem igen fogják tapasztalni, viszont a profik hamar rájönnek az ellenfél játékosainak a "szokásaira", melyek könnyen kiismerhetővé teszik a jobb csapatok játékát is.

Egy másik terület, ahol leszerepel a mesterséges intelligencia, az a játékvezetők működése. Most biztos többen is a fejükhöz kapnak, hogy már egy játékokkal foglalkozó cikk is a bírókat veszi elő, de ezúttal nem lehet elsiklani ténykedésük felett. A játékvezető sporik, egyes valós társaikhoz nagyon hasonlóan olyan szabálytalanságokat is lefújnak, melyek egyáltalán nem is szabálytalanságok, máskor pedig, mikor szerelés helyett egy FPS-be illő mozdulatsorral gyilkoljuk le ellenfelünket, sípjuk néma marad...

Na nézzünk valami pozitívumot is. Szerencsére a fejlesztők ismét kitettek magukért, és minden eddiginél jobb grafikával kápráztatnak el bennünket. A játékosok mozgása még életszerűbb lett, lassan már egészen pontosan másolják valós társaikat e téren. Különösen kiemelésre méltó az arcok megformázása, mely ugyan már az előző epizódban is kiemelkedő volt, de még ezen is sikerült javítani. Akad azonban ezen a területen is egy meglehetősen komoly hiányosság - a játék túl sötét. Itt nem a gyenge MI-hez akarunk visszakanyarodni, hanem arról értekezünk, hogy a mérkőzések mintha éjjel zajlanának, gamma korrekció pedig nincs. Persze lehet világosítani a monitort is, de ez, valljuk meg, meglehetősen snassz megoldás.

Szintén nincs gond a mérettel sem. A programban mintegy tizennyolc bajnokság ötszáz csapata kapott helyet, mely egyesületekben tízezer játékos kergeti a labdát. A fent említett pontos arcábrázolásnak köszönhetően minden sztárt azonnal felismerhetünk. A csapatok mellett igencsak megszaporodtak a hirdetések is, vagyis a stadionokban mindig más és más szponzorok emblémáival találkozhatunk.

Hogy egy igazi újdonságot is említsünk, a FIFA 2004-ben immár karriermóddal is találkozhatunk. Sajnos ez csak öt esztendőt ölel fel, mely évek során egy szerényebb képességű csapatot kell a csúcsra juttatnunk. E periódus alatt játékosokat vásárolhatunk, illetve adhatunk el, edzéseket vezethetünk, és meghatározhatjuk a taktikai felállást. Ha nagyon sikeresek vagyunk, akár még egy sztárcsapat is felfigyelhet személyünkre, és ekkor az ő labilis kispadjukra ülhetünk le.

Egy fontos információ viszont sajnos kimaradt az új FIFA marketing kampányából, miszerint hogy ne is próbálkozzon vele az aki nem rendelkezik Pentium IV.-el, mert a kísérlet is eleve kudarcra van ítélve. Sajnos a játék ezen apróság miatt nem hiszem, hogy a toplisták élére jutna, hiszen a játék régi rajongói sok esetben hoppon maradnak, s jobb esetben ez még a megvásárlás előtt derül ki. A bosszúságot azonban igazán akkor értem meg, ha emiatt kell elkezdenünk gépfejlesztésben gondolkodni.

A FIFA Soccer 2004-ben az EA Sports Canada fejlesztői megpróbálták kicsit felrázni az állóvizet, és nemcsak grafikai és mennyiségi téren feljavítani az előző részt. Ez azonban meglehetősen kétélűre sikeredett, mivel a karriermód és a "parancsainkra" váró társak mellett bizony akadnak a játéknak kellemetlen, idegesítő hibái is.

Rendszerkövetelmény:

RAM 128 Mbyte RAM
HDD 880 MB
VGA 32 MB VRAM


Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK