Flat-Out - Roncsderbi a képernyőn

Vágólapra másolva!
Az autóversenyek között mindig egyedi kategóriát képviseltek azok a játékok, melyekben nemcsak az a cél, hogy megelőzzük ellenfeleinket, hanem az is, hogy annyira leamortizáljuk gépeiket, hogy még véletlenül se legyen a legkevesebb esélyük se.
Vágólapra másolva!

A finn Bugbear Entertainment Flat-Out című játéka ebbe a kategóriába tartozik, méghozzá azon belül is a főleg Amerikában népszerű roncsderbik palettáját színesíti. A lényeg, hogy az adott pályákat a lehető leggyorsabban teljesítsük, akár az ellenfelek autójának összetörése árán is. Ám amíg az amerikai versenyek zárt stadionok földes-sáros pályáin zajlanak, a Flat-Outban jeges tavaktól hegyeken át nagyon sokféle helyszínen törhetjük-zúzhatjuk társainkat, és persze magunkat is.

A játék ettől még azért nem igazán lesz különleges, az viszont már sokkal érdekesebb, hogy akad benne harmadik személyű mód is. Nem arra gondolunk, hogy a pályákat az autó mögül láthatjuk, és nem is alakul át a program időnként valamilyen motorizált TPS-sé. Evvel szemben, ha éppen nem a gázpedálra nehézkedik a lábunk, a versenyek között elsétálhatunk a garázsba új alkatrészekért, betérhetünk a bárba, hátha felhörpinthetünk a sörünk mellet némi zaftos pletykát is, vagy akár az ellenfelek autóira is vethetünk egy irigykedő, vagy tán kárörvendő pillantást.

Emellett a játéknak van története is. Erre biztos sokan felkapják a fejüket, hisz nem egy autós játéktól várjuk el, hogy sztorijával elkényeztessen, különösen nem, ha az egy roncsderbis program, a Bugbear mégis kitalált egy történetet, melynek részletei a versenyak között tárulnak fel előttünk, amint a fentebb említett "kerekek nélküli" harmadik személyű módban sétálgatunk. Magáról a történetről még nem tudni sokat, de talán leginkább a Freelancer sztori vonalára emlékeztethet.

Ami az autókat illeti, összesen nyolc modell közül választhatunk, ami nem sok, de gondoljunk csak bele, hogy ezek azért roncsautók, melyek minden egyes verseny után másként néznek ki. Emellett mindenféle alkatrészekkel tehetjük egyedivé a gépeket, és a rozsdás, rothadó karosszériát is kedvünkre átfesthetjük. Utóbbinak mondjuk nincs sok értelme, hisz a festék jön le elsőként egy ütközés után, de legalább a startvonalon jól néz ki a verda.

Az autóversenyek egyik Achilles-sarka kétségtelenül a fizika, vagyis hogy az autó miként viselkedik a pályán. A Bugbear programozói nem akartak sem a túlzó realizmus, sem a játéktermi arcade feeling felé elszaladni, így a Rally Trophy fizikai motorját alakították át. Mivel a Rally Trophyban az autók igencsak nehezen irányíthatóak voltak, most sem lesz könnyű a pályán tartani a gépeket, de nem fog elveszni az élmény attól, hogy az ütközések helyett a kanyarodás, vagy az előzgetés köti le minden energiánkat.

Nem lesz gond a mesterséges intelligenciával sem - az ellenfelek tanulni fognak vezetési stílusunkból, így egyre nehezebb dolgunk lesz a versenyeken. Idővel persze minden gépi ellenfél kiismerhető, ekkor pedig jöhet a többjátékos mód. A Flat-outban mind hálózatban, mind osztott képernyőn próbára tehetjük ügyességünket barátaink ellenében. Hogy hány multiplayer mód közül válogathatunk, arról egyelőre nem szól a fáma.

Találkoztunk már roncsderbi feldolgozással, de olyannal még, nem, amelyben kiszállhatunk az autókból, és még történetről is gondoskodtak a játék fejlesztői. Hogy ez mennyire jön be a kategória fejlesztőinek, az jó kérdés, de talán lesznek olyanok is, akik pont a sztoris elem miatt ülnek majd le a program elé.


Rendszerkövetelmény: még nem ismert.