Broken Sword: Az Alvó Sárkány

Talán tényleg feltámadnak a kalandjátékok? A remény egyre erősebb, hisz nemrég megjelent a Runaway, a Black Mirror, most pedig a Broken Sword feléledéséről cikkezhetünk.

Immár hét éve, még 1996-ban került a boltokba a Broken Sword első epizódja, mely Európában a Shadow of the Templars névre kereszteltetett. Ezt egy évre rá követte a Smoking Mirror, mely az első részhez hasonlóan még természetesen kétdimenziós kalandozást ígért. A kalandjátékok ezután lekerültek a számítógépes játékok térképéről, hisz nem igazán alkalmas a műfaj a 3D-s szuperkártyák teljesítményének demonstrálására, de most, hat év elteltével a Revolution mert nagyot álmodni, és felélesztette csipkerózsika-álmából az Alvó Sárkányt.

A történetet illetően a főhős egy amerikai ügyvéd, George Stobbart, aki egy igazi fő gonosszal, a magát csak Susarrónak hívó bitanggal veheti fel a küzdelmet. Ez a Susarro felfedezett olyan, a Földben rejlő energiákat, melyeket a saját céljára szeretne fordítani - nyílván nem hintalovakat óhajt gyártani -, minek következtében a bolygó időjárásában komoly deformációk lépnek fel. George társa a bajban egy francia újságíró, aki természetesen hölgy, és a két főszereplő olyan helyszíneken próbál meg a rejtélyek útvesztőjében eligazodni, mint Párizs, Prága vagy Kongó őserdeje, ahová George barátunk repülője is lezuhan az intróban.

Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy nem válik-e egy 3D-s kalandjáték egy szimpla Diablo-klónná vagy valamilyen platformos próbálkozássá. A válasz: nem, habár kétségtelenül magával von a harmadik dimenzió párhuzamokat az említettekkel. A nemleges választ elsősorban az indokolja, hogy a kalandjátékok klasszikus eleme nem változott, vagyis ezúttal is egy ikonok jelképezte listáról választhatjuk ki, hogy mihez kezdjünk egy bizonyos tárggyal vagy személlyel - megnézzük, használjuk, felvesszük, beszélünk vele stb.

A harmadik dimenzió bevonásának egyik kényes pontja a nézőpont kérdése, és sajnos ezen a jégen a Sleeping Dragon is elhasal. A kameranézetet nem tudjuk állítani, a kamera pedig minduntalan megpróbál követni bennünket. Ennek egyik tipikus hibája, hogy gyakran előfordulhat, hogy egy tereptárgy, mondjuk egy sziklaorom eltakarja figuránkat, egy másik kellemetlen aspektusa pedig az, hogy annyira igyekszik a jó öreg filmfelvevő, hogy időnként már azt sem tudjuk, merre van észak és dél, és észre sem vesszük, hogy már nem arra haladunk, mint amerre elindultunk.

Időnként úgynevezett váratlan akciójelenetekkel kell megküzdenünk. A megküzdés itt szó szerint értendő, mivel gyakran megesik, hogy a probléma megoldására hivatott billentyű fütyül reagálni, minek következtében meghalunk, és próbálhatjuk az egészet elölről. Ilyen jelenet mondjuk, mikor leomlik alattunk egy romos átjáró, vagy mikor el akar gázolni egy száguldó autó. Külön bosszantó, hogy időnk van bőven reagálni bizonyos esetekben, tehát még saját bénaságunk számlájára sem írhatjuk a kudarcot.

A kalandjátékok leglényegesebb eleme a fejtörők, a puzzle-ok megoldása, melyekből a Sleeping Dragonban sincs hiány. Ezek egy része igen ötletesre sikeredett, más részükkel viszont igencsak meggyülhet a bajunk. Na nem azért, mert olyan frappánsan bonyolultak - ilyen például azon eset, mikor meg kell szereznünk egy bizonyos kulcsot Prágában, melyhez ládákat kell egymásra pakolnunk. Ez még akkor is frusztrálóvá válna egy idő után, ha csak magukkal a ládákkal kellene megküzdenünk, de ellenfeleink listáján ugyebár ott szerepel a kameranézet is.

Grafika és hangok területén a játék nem kiemelkedő, de nem is marad el a kívánalmaktól. A figurák ugyan lehetnének kicsit élőbbek, a környezet viszont kellően hangulatosra sikeredett, noha időnként kicsit túl színesnek tűnik egy kalandjátékhoz. A zene az izgalmas részeknél lendületessé válik, ami nagyon dicséretes, és a szinkronszínészek sem most ültek először stúdióba, az viszont komolyan ront az összképen, hogy rengeteg bug zavarja meg a beszélgetéseket.

A Broken Sword feldolgozását értékelve a négyes érdemjegy reálisnak tűnik, de ebben azért az is benne foglaltatik, hogy egy nagyon népszerű kalandjáték felélesztésével van dolgunk, ami feledtetni tudja a zenei bugokat és a felhasználóbarátnak a legkevésbé sem nevezhető kamerakezelést.

Rendszerkövetelmény:

Processzor P3 600
RAM 128 Mbyte RAM
HDD 1 GB
VGA 64 MB VRAM
DirectX verzió Directx 8.1


Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK