Penge és kard

Újabb programmal bővül az akció-szerepjátékok kategóriája, melyet még mindig a Diablo neve fémjelez legjobban. A Blade and Sword annyiban tér el a korábbi játékoktól, hogy a fegyverek mellett a harcművészeti elemek is fontos szerepet kapnak.

Az első dolog, amit feltétlen meg kell említenünk a játékkal kapcsolatban, hogy a fejlesztő Pixel Multimedia nem más, mint a hatalmas Kínai Népköztársaság fiaiból verbuválódott. Ennek egyik negatív oldala az, hogy a játék angol változata erőteljesen "tanyasiul" beszél, ez viszont eltörpül azon pozitívum mellett, melyet a dinamikusan fejlődő, hatalmas ország fejlesztőinek megjelenése jelenthet a játékipar számára. Kínában pénz van bőven, egyre többen vesznek számítógépet, és ennek következtében egyre több játék gördülhet majd le a fejlesztők futószalagjairól, mely programok zöme bizonyosan eljut Európába is.

Ami a sztorit illeti, 3000 évet utazhatunk vissza egy meglehetősen alternatív történelembe. A cél a főellenség, egy bizonyos Wen nevű varázsló megfékezése, aki nem átallott kaput nyitni az emberek, szörnyek és démonok birodalmai közé, minek következtében ezen lények szabadon kószálhatnak bármelyik birodalomban. Az ugyebár kevéssé zavar bennünket, hogy embertársaink kalandra indulnak odaát, az viszont annál kellemetlenebb, ha szörnyek és démonok sétálgatnak szülőföldünkön.

A játék elején összesen három karakter közül választhatunk. Az első hős egy hosszú karddal felszerelt fickó, aki képességeit illetően átlagos, és a legkönnyebb vele játszani. A második karakter egy leányka, aki sok Drizzt regényt olvashatott, mivel egyszerre két pengét forgat, és emellett még rúgásaival is jobb belátásra térítheti az ellenfeleket. A harmadik fickónak ugyan csak egy kardja van, de az akkora, hogy szintén különleges képességekre van szüksége, hogy megfelelően tudja használni.

Minden hősnek megvannak a maga egyedi képzettségei, melyek négy kategóriára oszlanak. A képzettségek megtanulása után újabb, rájuk épülő, még hatékonyabb skilleket tanulhatunk meg. Szintenként egy elosztható pontot kapunk, így mindig egyel léphetünk feljebb és feljebb a képzetség fa ágain. A Diabloval ellentétben a Blade and Swordben a játék végére minden képzettséget elsajátíthatunk, univerzálissá téve ezzel karakterünket. A képességek mellett karakterünk rendelkezik a korábbi játékokból megismert alaptulajdonságokkal, melyek sajnos automatikusan emelkednek szintlépéskor, vagyis nem mi határozzuk meg, hogy mondjuk az ügyesség, vagy az erő növekedjen dinamikusabban.

Egy mindenképpen negatív elem a játékban, hogy nem szerezhetünk sem új fegyvereket, sem új páncélokat! Ez azért alapvető eleme a kategória minden programjának, a Diablotól a Divine Divinityig, de a kínai játékból ez bizony kimaradt. Akadnak ugyan ékkövek, melyekkel táposabbá tehetjük fegyvereinket, de ez azért egyáltalán nem ugyanaz. Visszatérve a képzettségekhez, szinte mindegyik harci. Hogyha támadásunkat igazán hatékonnyá akarjuk tenni, akkor felhasználva skilljeinket, különféle kombinációkat alakíthatunk ki a mozdulatokból. Míg egy mezei attackkal lehet, hogy csak éppen megkarcoljuk az ellenséget, egy ilyen kombóval akár egyből át is küldhetjük a másvilágra.

Hogy nincsenek sem fegyverek, sem megszerezhető páncélok, egy alapvető kérdés merül fel az emberben: ugyan miért álljak le verekedni a szörnyetegekkel? A kérdés jó, és a válasz is legfeljebb az lehet, hogy mert ez egy akció-szerepjáték. Való igaz, hogy minden további nélkül megtehetjük, hogy elrohanunk az ellenségek elől, kivéve persze a főbb rémeket, és persze a gonosz varázslót. A játék eredendően igen rövid, húsz óra alatt lazán végigvihető, ha pedig az "elszelelős" módszert favorizáljuk, még hamarabb eljuthatunk a főmágushoz.

A grafikára túl sok panaszunk nem lehet, de kétségtelenül nem fogad bennünket valami lebilincselő látvány, sem a környezet, sem a karakterek ábrázolása terén. Az figurák mozgása meglehetősen vontatott, pedig a játék jellege miatt legalább ezen a téren alkothattak volna valami kiemelkedőt a programozók. Nagyon sok támadás éri manapság az erőszakos játékokat, így az is meglepő, hogy a harcjelenetek feltűnően brutálisak: végtagok repülnek, fejek hullnak a porba, a vér pedig mindenfelé fröcsköl.

A hanghatások szinte kimerülnek a fegyverek csörömpölésében, és a zene is hamarosan monotonná válik. A programban nincs többjátékos mód, és mivel a térképeket sem véletlenszerűen generálja a program, bizony a szavatosság is gyenge. A cikk elején örömmel üdvözöltük a kínai csapatok megjelenését a fejlesztők táborában, és biztosra vesszük, hogy kellő tapasztalatok megszerzése után jobb játékok is kikerülnek a Nagy Fal mögül, mint a meglehetősen közepes Blade and Sword.

Rendszerkövetelmény:

Processzor P2 800
RAM 128 Mbyte RAM
HDD 1.4 GB
VGA 16 MB VRAM
DirectX verzió Directx 8.1


Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK