Egy online hirdetéssel foglalkozó cég a Microsofttal közösen újfajta internetes hirdetési formával kísérletezik: a teljes képernyős videoreklámok két weboldal közötti böngészés közben bukkannak fel.

A Unicast cég által kidolgozott internetes videoreklámokat jóval nehezebb lesz figyelmen kívül hagyni, mint a hagyományos reklámcsíkokat. A társaság mozgóképes reklámjai a Microsoft Windows Media technológiáján alapulnak, kitöltik a teljes képernyőt. A félperces videoreklámok a netkapcsolattól függetlenül azonos, jó minőségben jelennek meg, mivel a reklámok az oldalak nézegetése közben - amikor épp nem zajlana adatátvitel - töltődnek le a számítógépre.

A háttérben letöltött videoreklámok akkor jelennek majd meg, amikor a felhasználó éppen elhagy egy weboldalt, és egy következő site-ra barangol - számolt be a BBC online kiadása. Egyes szakértők szerint a teljes képernyős videoreklámok túlságosan agresszívak, ráadásul internetes környezethez képest túlságosan is hosszúak, idegesítőek lehetnek. A társaság megoldását az elkövetkezendő öt hétben fogják tesztelni 15 ismert website-on, többek között a About.comon, a Gamespot.comon és a Lycos.comon.