Vágólapra másolva!
Újabb Csillagok háborúja játék várható az idei év őszére, melyben ezúttal egy kis létszámú felkelő katonai csapat vezetőjeként próbálhatjuk meg nehezebbé tenni a birodalmiak helyzetét a legendássá vált filmekben megismert helyszíneken.
Vágólapra másolva!

Az időpontot tekintve az Episode II-ben elkezdett, és majd a harmadik részben folytatott klónháborúk idejében járunk. Mint azt a bevezetőben is említettük, számos ismerős helyszínre eljutunk, de ezeket más perspektívából láthatjuk, mint a filmben. Példának okáért a második rész végén látott geonosisi "konfliktusban" nem a jedik mellett lábatlankodunk, hanem a közeli katakombákon keresztül próbálunk bejutni a geonosisi bázisba, hogy ott segítsük a lovagokat.

Attól függetlenül, hogy kis osztagunkat mi vezetjük, végig megmarad az érzésünk, hogy mi is csak egy kis fogaskerék vagyunk a gépezetben, akinek éppúgy kiadják az utasításokat, mint társainknak a küldetések során. E missziók, melyekből tizenöt kapott helyet a programban, egyébként három kampányra oszlanak. A fejlesztők tervei szerint a kampányok folyamatosan vezetik át a játékost az Episod II eseményei és helyszínei felől a harmadik epizódba.

A küldetések elején kapunk egy rövid eligazítást, de ekkor csak néhány alapvető feladatról kapunk tájékoztatást. A további részletek, illetve célfeladatok a küldetés végrehajtása közben válnak ismertté. Általában már a helyszínre érkezve kapunk néhány konkrét feladatot, főleg azért, mert a fejlesztők előszeretettel csöppentik a játékost az akciók közepébe, mint például egy lángoló, és épp robbanni készülő űrhajóra.

Minden tactical shooter esetében a legérzékenyebb kérdés, hogy mennyire életképes a társakat irányító mesterséges intelligencia. A Lucas ígérete szerint nagyon, de ezt hallhattuk a Halo, vagy a Chaser megjelenése előtt is. Osztagunk tagjainak - egyszerre összesen három ember tartozik az irányításunk alá - mindenesetre elég sokféle parancsot adhatunk, melyek közt fellelhetőek a hagyományos, menj ide, menj oda, fedezz, fejlődj alakzatba utasítások, de adhatunk egyedi, csak bizonyos küldetésekben elérhető utasításokat is, mint behatolás az épületbe, vagy egy akna semlegesítése.

Parancsokat manapság a legtöbb shooterben osztogathatunk, de kiadásuk után legfeljebb reménykedhetünk, hogy nem csak egy, a fickó elhalálozásáról kapott jelentésben hallunk legközelebb emberünkről, mint az Unreal II esetében. A Republic Commandoban ezzel szemben azt is kijelölhetjük, hogy pontosan hol hajtsák végre az utasítást, vagyis hol fedezzenek és kit, mely ajtón menjenek be, vagy melyik aknát szedjék fel. Emellett folyamatosan ellenőrizhetjük a társaink életpontjait, hogy milyen fegyvert használnak, és hogy abban még mennyi lőszer van. Ez így első hallásra talán kissé soknak tűnik, de várhatóan a Lucas kitalál valamilyen kézre álló megoldást az őszig e feladatok összehangolására.

Egyszerre két fegyverrel rohangálhatunk, akárcsak a Halóban, de ezzel nem merül ki a variációs lehetőségek száma. Elsődleges fegyverünk egy puska, melyet némi fejlesztéssel átalakíthatunk távcsöves puskává, valamint páncéltörővé is, ami ugyebár kapásból három cucc. A másodlagos fegyverünk egy pisztoly, amit ugyan nem szerelgethetünk, de lecserélhetjük a birodalmiaktól elvett fegyverekre. A katonáinkon páncél is van, mely mindaddig megakadályozza a sérüléseket a testen, míg teljesen tönkre nem megy.

Hogy a grafikára se legyen panaszunk, arról gondoskodhat az Unreal 2003 motorja, melyhez a Lucas programozói azért itt-ott "hozzá nyúltak". Ennek eredményeként minden korábbinál nagyobb részletességgel tárul fel előttünk a Star Wars univerzuma - jó, tudjuk, ezt is hallottuk már sokszor, de most talán tényleg bejön. Nem maradtak ki a többjátékos lehetőségek sem, melyekben egyszerre tizenhatan gyilkolhatjuk egymást, és a kellően kreatív játékosok még az editorban is garázdálkodhatnak.

A Csillagok háborújá-s programok abban hasonlítanak a simekhez és tycoonokhoz, hogy van belőlük, mint égen a csillag, de mint az említett kategória párban, a Star Wars univerzumban is születnek ígéretes alkotások, mint annak idején a TIE Fighter vagy nemrég a Knights of the Old Republic, és remélhetőleg amilyen a jövőben napvilágra kerülő Republic Commando lesz.