Bevetés az Apache Longbow-val

A repülős, helikopteres szimulátorok csillaga néhány évvel ezelőtt a kalandjátékokéhoz hasonlóan leáldozott, de akárcsak a kalandorok kedvenceinek, ennek a műfajnak is egyre gyakrabban akadnak újabb, színvonalasnak tekinthető képviselői.

Mint az a program címéből is kiderül, ezúttal nem szelektálhatunk több harci helikopter közül, hanem kénytelenek leszünk beérni az Amerikai Apache AH-64D Longbow egy speciális, fejlesztett változatával. Persze tessék nagyon idézőjelben érteni a kénytelenek leszünk beérni mondatrészt, hisz ez a fegyver a világ talán legjobb csapásmérő helikopterének számít. A játékban szereplő speciális változat elsősorban a fegyverzetében, valamint a radar képességeiben, és a tüzelést vezérlő elektronika minőségében múlja felül az eredeti konstrukciót.

Akadnak szimulátorok, melyekben a játékosra bízzák a fejlesztők a választást, hogy arcade jellegű, vagy szimulációs módban kívánja nyúzni programjukat, de a legtöbb ilyen játék megszületésekor tolódik el valamelyik irányba. Ez az irány az Apache Assault esetében az arcade jelleg, vagyis a programot azok fogják leginkább élvezni, akik arra vágynak, hogy bepattanjanak a pilótafülkébe, és már induljanak is a bevetésre. Azért a komolyabb szimulációk rajongóinak sem kell aggódniuk, hisz a fegyverek megválasztása, vagy a radarernyő figyelése szintén a pilóta feladata.

A helikopter irányítása nem egy bonyolult feladat, legalábbis akkor, ha nem akarjuk, hogy bonyolult legyen. Ez a rejtélyes kijelentés azt fedi, hogy számos irányítási feladatot bízhatunk a fedélzeti számítógépre. Ha kedvünk tartja, és az őseink között a családfánkon szerepeltek polipok, akkor akár mind a billentyűzettel, mind az egérrel, mind a joystickkel navigálhatunk, mondjuk az előzővel váltogatva a fegyvereket, a másodikkal célozva a géppuskával, a joy-jal pedig irányítva a gépet, de célszerűbbnek tűnik mondjuk a célzást az automatikára bízni.

A játék gyengéje a játékmódot meglehetősen alacsony száma. Annyira alacsony, hogy csak és kizárólag a kampányba kezdhetünk bele a főmenüből. Nincsenek sem egyedi küldetések, sem tutorial misszók, ami meglehetősen komoly hiányosságnak tekinthető. Ebben a bizonyos kampánymódban harminc küldetésen verekedhetjük át magunkat, melyeket könnyű, közepes, vagy nehéz fokozatban próbálhatjuk ki. Szerencsére ez a harminc misszió meglehetősen változatos, mind a feladatokat, mind a bevetés helyszínét illetően. Repkedhetünk hegyek között, sivatagban, homokos tengerparton, vagy sűrű dzsungelek felett, ahol bármely fa mögül felröppenhet egy légelhárító rakéta. A missziók során vagy kilőjük az ellenség helikoptereit, vagy támogatást nyújtunk a földi erőknek, esetleg megvédünk egy szállítmányt, vagy egy települést, de akár hajókkal is csatába keveredhetünk.

Sajnos ezen küldetések között akadnak szép számmal olyanok, melyeket akár öt perc alatt is lezavarhat egy tapasztaltabb szimulátoros. A missziók között nincsenek animációk, és a feladatokat sem hallhatjuk, csak olvashatjuk, ami a mai shooterekhez és szimulátorokhoz viszonyítva csalódást keltő. A küldetések legtöbbjében magunkra vagyunk utalva, ha pedig mégis kapunk társakat, velük nem tudunk kommunikálni, ami meghiúsítja az összehangolt támadásokat.

Grafika területén a játék mindenképpen impozánsnak tekinthető, habár itt is akad egy-két elem, melyekben nyugodtan beleköthetünk. Ez akkor realizálódik, ha magunk alá tekintünk, mivel sem a környezet, sem az emberkéz alkotta épületek megtervezésénél nem szakadtak bele a grafikusok a részletek kihangsúlyozásába. Szerencsére a többi harci helikopter és egyéb jármű modellezésénél kiköszörülték a csorbát, emellett pedig mindenképpen lenyűgözők a robbanások effektusai, főleg éjszaka, vagy az, amikor a felkelő nap sugarai nehezítik meg a tájékozódást. Hasonlóan pozitív az összkép a hanghatások terén is, a zene viszont meglehetősen hamar unalmassá válik.

Az Apache Longbow Assault mindenképpen egy jó játék, már ha kedveljük a helikopteres szimulátorokat. Kétségtelen, hogy az értékelést felhúzza, hogy kevés vetélytárssal kell egyelőre megküzdenie, de az osztályzat lehetne még magasabb, ha a fejlesztők vették volna a fáradságot és készítettek volna néhány oktató missziót, vagy több figyelmet fordítottak volna a kampány küldetéseinek megtervezésére.

Rendszerkövetelmény:

Processzor P3 650
RAM 128 Mbyte RAM
VGA 32 MB VRAM


Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK