Játékszerverrel lép piacra a Sun

Vágólapra másolva!
Az amerikai Game Developers Conference-en a Sun olyan nagyteljesítményű szerver prototípusát mutatta be, amely egyszerre több különböző online játékrendszert is képes kiszolgálni.
Vágólapra másolva!

A San Joséban jelenleg is zajló játékfejlesztői konferencián a Sun Microsystems egy különböző játékeszközöket közös hálózatba szervező, a Javát a GameSpy és a TimesTen technológiáival integráló játékszerver-prototípust mutatott be. A megoldás nagyobb szerverteljesítményt, megbízhatóságot, méretezhetőséget és alacsonyabb költségeket kínál a fejlesztők számára a "tömeges többjátékos online játékok" (Massively Multi-player Online Game, MMOG) piacán. A prototípus egyedi architektúrája lehetővé teszi, hogy több különböző játék is működjön egyidejűleg ugyanazon az infrastruktúrán, így csökkennek az online játékok fejlesztési költségei.

A Sun a konferencián meghirdette az első Java alapú játékfejlesztési versenyt is, amelynek győzteseit a 2004 júniusában megrendezendő JavaOne konferencián jelenti majd be a cég. A versenyt szponzoráló GameSpy, AMD és Tapwave összesen mintegy 50 ezer dollárnyi díjat ajánlott fel. A versennyel kapcsolatos részletek a http://community.java.net/games címen olvashatók.