Rekord internetforgalmat generált az esős idő

Az elmúlt napokban minden eddiginél nagyobb kedvvel fordultak az online tartalmakhoz a hazai internetezők. A magyar honlapok újabb látogatottsági rekordjának megszületésébe az esős-borongós időjárás is besegített.

Az esős időnek köszönhetően kedden minden eddiginél nagyobb forgalmat regisztrált a hazai honlapok látogatottságának hitelesített mérését végző Medián WebAudit - tudatta a társaság közleményben. Az új rekord azonban csupán egyetlen napig volt életben: szerdán, március 24-én 873 ezer látogató 2,84 millió látogatás (session) során több mint 39 millió hazai weboldalt töltött le.

A WebAudit szakemberei szerint az elmúlt két hét forgalmi mutatóinak alakulása jól példázza az időjárás hatását az internetforgalomra. A nőnapot köszöntő márciusi tél rekordközeli forgalmat hozott, majd másnap, március 9-én megszületett az új csúcs: 869 ezer látogató 2,83 millió látogatás során 38,4 millió oldalt töltött le. Két nappal később, a madridi merényletek hírére az oldalletöltések száma meghaladta a 38,7 milliót. Március 15-ével aztán megérkezett a korai tavasz, ami azonnal éreztette a hatását a WebAudit statisztikákban: ahogy napról napra szebb lett az idő, egyre kisebb a forgalom. Azon a héten a hétköznapi átlagos látogatottsági mutatók jelentősen visszaestek: a látogatók száma 2,4 százalékkal, a látogatások száma 4,9 százalékkal, az oldalletöltések száma pedig 5,7 százalékkal maradt el az előző hét hasonló értékeitől. Az e héten visszatért rossz idő viszont ismét kimagasló internetforgalmat eredményezett.

Az [origo] látogatottsága hasonlóan alakult: a sessionok számát tekintve március 9-én született rekord (1,237 millió), melytől 2 ezerrel marad el a 24-i érték, míg az oldalletöltéseknél az erős hókezdés után 24-én újabb csúcs (13,5 millió) született. Egy harmadik mutató, az egyedi látogatók száma szintén minden eddiginél magasabb, hajszál híján félmilliós (499 708) értéket mutatott.


Szokásos éves hullámzás

Varga Károly, a WebAudit projektmenedzsere korábban az [origo]-nak elmondta: általában is lényeges az időjárási tényező az internetezési kedv alakulásában. Éves szinten megfigyelhető, hogy a januártól áprilisig tartó erős netezési kedvet a nyár beköszöntével hirtelen zuhanás követi, mely a portálok nézettségére is rányomja a bélyegét. Az ezt követő "pangás" után augusztus utolsó hetétől ismét gyors a növekedés. Az elmúlt másfél év statisztikái emellett azt mutatják, hogy a felhasználók mind több időt töltenek a világhálón és mind több oldalt töltenek le - nem utolsósorban a szélessávú internet terjedésének köszönhetően. 2002 őszén, a valóságshow-k indulásakor a WebAudit rendszerben regisztrált oldalletöltések száma a 23 milliót közelítette, 2003 tavaszán már 28 millió közeli, az év végén pedig 34 millió feletti értékek születtek - áll a közleményben.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK