Unreal Tournament 2004 - a multiplayer trónkövetelő

Gyakran merül fel a kérdés, hogy melyik a jobb multiplayer shooter, az Unreal Tournament, vagy a Counter-Strike? Erre persze lehetetlen válaszolni, mindenesetre az Epic és az Atari az UT sorozat legújabb részével sok hívet állíthat a maga oldalára.

Immár öt kezdődött az Unreal Tournament sikeresebbnél sikeresebb fejezetekből álló története. Valóban, még 1999-ben készült el az első rész, mely azonnal belopta magát a hálózatokhoz hozzáférő akciójátékosok szívébe. A lényeg, vagyis emberek irányította ellenfeleink puskavégre kapása azóta sem változott, viszont mindig sikerült a fejlesztőknek annyit hozzá tenni az egyes részekhez, hogy azok felkerüljenek az eladási listák élcsoportjába.

Vegyük sorra azokat az elemeket, melyek feltűnnek, vagy éppen visszakerültek a sorozat harmadik installációjába, s melyeknek a játék várható sikere köszönhető lehet. Először is sokan hiányolták az UT 2003-ból a távcsöves puskát, melyet a fejlesztők a villámot szóró fegyverrel helyettesítettek. Bizonyos pályákon ugyan szerepel az utóbbi is, de nem a távcsöves változat helyett, hanem mellett. Visszatér az első részben megcsodált "kikiáltó" (announcer) hangja, és ismét belevághatunk a második részből méltatlanul kihajított assault játékmódnak.

Ha már a játékmódoknál tartunk, összesen tíz közül választhatunk az UT 2004-ben. Ezek közt akadnak visszatérők (assault), újdonságnak számítók, de nem maradtak ki a klasszikus lehetőségek sem. Itt van mindjárt az onslaught játékmód, melyben minimum tíz, maximum harminckét játékos eshet egymásnak hatalmas, külső tereken. A cél nem szimplán egymás levadászása, hanem az ellenfél csapat területé található erőmű felrobbantása. Ez nem olyan egyszerű, mivel először el kell pusztítani az erőművet tápláló csomópontokat (nod), melyek védelmére az ellenfél nyílván nagy erőket összpontosít. Az összecsapások időre zajlanak, és ha még állnak az erőművek, az a csapat lesz a győztes, mely több csomópontot ellenőriz.

Természetesen a legújabb Unreal Tournamentből sem maradtak ki a járművek, melyeket például remekül hasznosíthatunk az onslaught mód hatalmas pályáin. A járgányok közül érdemes kiemelni a Góliát tankot, mely hatalmas központi ágyújával szinte mindent képes rommá lőni. Ágyú azért nemcsak Góliát barátunkon van, hanem például azokon a lőtornyokon is, melyek minden csomópontot körbevesznek az onslaught módban. Nem olyan hatékony fegyverzetileg, mint a tank, de nagyon hasznos lehet a kis Skorpió buggy, mely villámgyorsan eljuttathatja katonáinkat egy támadás alatt lévő csomóponthoz. Támadás persze jöhet fentről is, főleg, ha az ellenség a még a Góliátra is veszélyes Raptor vadászrepülővel próbálkozik.

A járművek után vessünk egy pillantást a fegyverekre, melyeket a gépekből kiszállva lóbálhatunk. A távcsöves puska visszatértét már üdvözöltük, és hasonlóan jó hír a link gun funkcióinak kibővülése is. Ez azon többcélú eszköz, melyet nemcsak rombolásra használhatunk, hanem arra is, hogy megjavítsuk a járműveket, sőt, még a támadás alatt álló csomópontokat is! Az új fegyverek közül érdemes megemlíteni az AVRiL rakétát, melyet bevetve még a vadászrepülőket, vagy a gyors Skorpiókat is leszedhetjük, a gránátvetőt, vagy azt az aknavetőt, mely a célpont felé masírozó, önjáró aknákat okád ki magából.

A tíz játékmódhoz mintegy száz térkép került a programba. Ezek közül nem mindegyiket használhatjuk minden játékmódhoz - az onslaughthoz például kilenc, az assaulthoz hat térkép tartozik -, de ha végigpróbáltunk minden módot, minden pályával találkozunk. A fejlesztők igazán kitettek magukért. Egyrészt áthoztak pályákat az eredeti játékból, valamint az UT 2003-ból, de a terepek zöme új ötlet. Akad itt minden, a félig szétlőtt várostól az űrbázison át az idegen bolygó felszínéig, úgyhogy mindenki választhat kedvére való csatateret.

Természetesen a hangsúly a többjátékos módon van, de azért nem érezhetik magukat teljesen elhagyatva a magányos harcosok sem. A programban helyet kapott egy rövid egyjátékos kampány, mellyel kapcsolatban a legfontosabb észrevétel, hogy tényleg rövid, a gép által vezérelt botokkal történő csatázás viszont annál élvezetesebb lehet. Ez elsősorban annak tudható be, hogy végre a botokat irányító MI is felnőtt a játék többi elemének színvonalához, és így végre normális csapatként funkcionálnak a gép irányította társak, vagy ellenségek.

Azt azon játékosoknak is el kellett ismerniük a korábbi részekkel kapcsolatban ,akik nem rajonganak az akciójátékokért, hogy az Unreal Tournament programok a legszebb játékok közé tartoznak. A grafikára ezúttal sem lesz panaszunk, főleg azért, mert nem kell erőművet vásárolnunk a tisztességes minőségben történő futtatáshoz. A grafikai motor mellett a fizikai is kitesz magáért: a járművek nemcsak a terep viszontagságait követik mozgásukban, hanem egy találat hatására a levegőbe repülhetnek, vagy mozgásképtelenné válhatnak. A karakterek mozgása is nagyon részletes, és természetesen már találkozhatunk a rongybaba-összeeséssel is. Ha a gépigényt említettük, egyedül az öt és fél gigás HDD igény a húzós, de szerencsére manapság már nem drágák a méretes winchesterek.

Talán jobb lenne, ha gyermekeink nem véres akciójátékokkal töltenék az idejüket, ha már az online programok mellett tettük le a voksot, de a sim-tycoon kategória egyfelől nem nagyon alkalmas az efféle szórakozásra, ha pedig még tényleg kicsi az a gyermek, akkor ne legyen lusta a szülő leülni mellé egy jót Zoo Tycoonozni. A felnőtt elnevezés alatt futó nagyobb gyerekek viszont próbálják ki az UT 2004-et, ha módjukban áll, mert a kategóriának jelenleg aligha akad színvonalasabb képviselője.

Rendszerkövetelmény:

Processzor P3 650
RAM 128 Mbyte RAM
HDD 5.5 GB
VGA 32 MB VRAM


Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK