Shrek 2 játék a film alapján

Valamikor május eleje felé visszatér a monitorokra a világ legkedvesebb szörnyetegeinek egyike, Shrek. Az Activision játékában ezúttal nem csak a zöld Góliátot, hanem három társát is irányíthatjuk a humoros hangulatú, platformos akcióprogramban.

A Shrek című animációs film tipikus példája azoknak a filmeknek, műveknek, melyben sokak nem a főszereplőt választják kedvenc karakterüknek, már ha a címszereplőről egyértelműen kijelenthető, hogy ő a főszereplő. Erre az Activision agyai is ráéreztek, és a Shrek 2-ben már nemcsak a jámbor ogréval rohangálhatunk a pályákon, hanem Fiona, Donkey, és Gingerbread Man is a bevethető hősök között sorakozik. Mindegyik karakternek van valamilyen különleges tulajdonsága, melyek nélkül egy adott pálya sok esetben nem is teljesíthető.

A különleges képességek közül talán Shrek jártassága a leginkább prózai - zöldbőrű barátunk megragadhatja a tárgyakat, hogy aztán messzire hajítsa zsákmányát. Ezzel egyfelől akadályokat gördíthet félre az útból, másfelől az ellenségek életét is megnehezítheti egy-egy jól irányzott dobással. Az akadályok félreállításának mestere mégiscsak a Csacsi, akik hátsóját az akadály felé fordítva bevetheti a burro blast elnevezésű támadást, melyről, nos, mindenki sejti, hogy mi fán terem. Gingerbread Man zsebében mindig lapul néhány sütemény, melyekkel csapdákba csalogathatja az ellenfeleket, a "csak Mátrixosan" stílusban harcoló Fiona pedig ezúttal is lelassíthatja az idő kerekét.

A játék célja egyébként végtelenül egyszerű: adva van több világ, melyeken vagy összeszedünk adott mennyiségű tárgyat, vagy teljesítünk egy mókás feladatot, és/vagy elérjük a pálya végét szimbolizáló kijáratot. Ez egyszerűnek ugyan egyszerű, de nem annyira könnyű, mint első olvasatra tűnik. Egyrészt mindig meg kell találni a továbbjutáshoz szükséges karaktert, másrészt a pályák is elég ravaszak ahhoz, hogy e csekély kézügyességgel rendelkező játékosnak bizony szüksége legyen jó pár próbálkozásra. Az első egy-két világ szerencsére amolyan tutorilaként került a Shrek 2-be, így lesz lehetőség a gyakorlásra.

Az egyik pályán példának okáért nem kevésbé nemes cél tűzetett ki a hős Shrek elé, minthogy átkísérjen az egész pályán három látáskárosodott egérkét. Ez több szempontból is embert, vagyis ogrét próbáló feladat: egyfelől az egereket terelni kell, hisz maguktól lezuhannának a mélybe, vagy a falaknak mennének, másfelől útját kell állnunk a rájuk leső ellenségeknek, és még a csapdákat sem árt semlegesíteni, hisz az is a pálya végét jelenti, ha belesétálnak az egerek.

A pályák végén nem mindig csak a kijárat vár bennünket, hanem bizonyos világokban minijátékokkal is találkozhatunk. Ezekben a kis kitérőkben szintén nem csak Shrek kap főszerepet, hanem társai is megcsillogtathatják különleges adottságaikat. Például Fiona lehet a helyi tehetségkutató show főszereplője, mivel az egyik világ végén nem rugdosnia kell az ellenfeleket, hanem énekhangjával kápráztat el bennünket. Hogy főhősnőnkből Shania Twain válik-e, az persze tőlünk függ, hisz sikere érdekében nekünk kell a képernyő szélén figyelő gombokat nyomogatnunk.

A grafika értékelése nem könnyű feladat, mivel önkéntelenül is az animációs filmhez hasonlítja az ember, lévén a mozit is számítógéppel készítették. A játék azért annyira nem szép, de így nem muszáj a legújabb csúcsgépért az üzletbe rohannunk. Azért a mai mércét megüti a megjelenítés, különösen, ami a karakterek kidolgozását jelenti. A kamera már nincs rögzítve, ami azért nem egyértelmű fejlődés, mert sokszor nem látjuk tisztán az eseményeket a rossz látószög miatt.

Manapság minden filmből készítenek játékokat, és ezen játékok szinte mindegyike akcióprogram. A Shrek témája esetleg adhatta volna, hogy ezúttal RPG, vagy RTS készüljön a filmből, de elégedjünk meg azzal, ami van. Ez pedig egy kellően humoros platformos akció, mely biztosan mindenki szívébe belopja magát, akinek tetszett a film - még ha nem is marad a szívünk mélyén túl hosszú ideig.

KAPCSOLÓDÓ CIKK