Wizardry jellegű a Dungeon Lords

Ha akció-szerepjátékról hallunk, bizonyára a Diablo jut kapásból eszünkbe. Ha viszont megemlítjük, hogy a Dungeon Lords fejlesztésében a "wizardrys" D. W. Bradley is közreműködik, méltán remélhetjük, hogy egy összetettebb szerepjátékot tálal elénk a Heuristic Park.

A Diablo megjelenése után sokan kritizálták amiatt, hogy túlságosan harcorientált, s az egyetlen cél, hogy minél több ellenséget levágjunk, hogy mielőbb szintet léphessünk - Diablo legyőzése pedig csak amolyan mellékes eseménnyé degradálódott. Később jöttek olyan programok, mint a Divine Divinity vagy a Lionheart, melyek megpróbáltak nagyobb hangsúlyt helyezni a szerepjátékos érre, de akadnak képviselői a hardcore hack'n slash vonulatnak is, mint például a Blade and Sword. A Dungeon Lords első hallásra szintén ez utóbbi tábort erősítené, de ha megemlítjük D.W.Bradley nevét, ki nagyon is ismerős lehet a Wizards and Warriors, vagy a Wizardry sorozat rajongóinak, akkor élhetünk a gyanúperrel, hogy ez bizony egy komolyabb szerepjáték lesz.

A Dungeon Lordsban is az első feladat azt megválasztanunk, hogy ki képviseljen bennünket a harcmezőn. Összesen nyolc játszható faj közül válogathatunk - tehát máris elszakadtunk a kizárólagosan ember hősöket felvonultató Diablo-DD-LH vonulattól. A fajok közt helyet kaptak a hagyományos szerepjátékokból megismert lények, de különleges figurák közül is válogathatunk, kik rendelkeznek olyan különleges képességekkel, mint mondjuk az éjjel látás. Ha ez nem lenne elég, karakterünk lehet lány és fiú, ami mindjárt megduplázza a választási lehetőségeket.

Az irányítás átkerült az egérről a billentyűzetre, de ne aggódjunk, elegendő a négy nyilat, vagy négy általunk beállított gombot nyomogatni a figura navigálásához. A bal oldali egérgomb feladata ezúttal a támadások végrehajtásra korlátozódik, de ezúttal komoly szerepet kap a jobb egérbillentyű is a harcban. Többen hiányolják az akció-szerepjátékokból, hogy nem háríthatunk, vagyis ezt a karakter automatikusan teszi, és az ellenfél találatának valószínűsége nem a mi ügyességünktől, hanem a karakter védettségétől függ. A Dungeon Lordsban ezzel szemben a jobb gombbal mi kezeljük a karakter bal kezében lévő pajzsot, vagy az éppen védekezési céllal megragadott eszközt, illetve fegyvert.

A választott karaktert ezúttal is gyakorlatilag bármivé kiképezhetjük, tehát egy varázsló nem lesz feltétlen kétbalkezes a fegyverekkel, és nem minden harcos áll majd a mágiához úgy, hogy az valamilyen üldözendő boszorkányság. A képzettségek közt helyet kaptak fegyveres szakértelmek, "világi" jártasságok, és mágikus ismeretek is. A mágia területén bőséges választék kínálkozik majd védekező és támadó varázsigékből, és különösen fontos feladat jut az idéző varázslatoknak, mivel a csatákban gyakran kell segítségre támaszkodnunk.

Ez a segítség különösen akkor válik hasznossá, ha valamilyen nehézsúlyú szörnyeteg próbál feltartóztatni. Mint minden akció-RPG-ben, a Dungeon Lordsban is elsőként gyengébb mezei rémek rontanak ránk nagy csordákban, de később hatalmas szörnyetegekkel is találkozhatunk. Ha még a megidézett segítőkkel sem bírnánk velük, akkor megpróbálkozhatunk barátainkkal sikerre vinni az ügyet. A többjátékos módban akár egyszerre nyolcan is nekivághatunk a kalandoknak, és ugyebár nyolc jól képzett hősnek még egy barlangi troll sem lehet túl nagy falat.

Ugyan még nagyon a fejlesztés elején tart a Heuristic Park, az már most körvonalazódik, hogy nemcsak tartalmában, de megjelenésében is emlékezetes lesz a játék. Ezúttal nem a leggyakoribb 2D-s karakter 3D-s környezetben sémát vették elő a fejlesztők a polc alól, hanem a Dungeon Siege nyomdokaiba lépve teljesen háromdimenziós világot alkottak. Ebbe a karakter is beletartozik, kinek ezúttal a feje fölül láthatjuk a világot. A fű lengedezik a szélben, a víz fodrozódik, a lombok mocorognak a bennük rejtező szörnyek mancsai alatt, szóval lesz itt minden, mi szem, szájnak ingere.

Az is elméleti kérdés persze, hogy egy akció-szerepjátéknak miért kellene egyáltalán összetettnek lennie, hiszen pont azért van a kategória megnevezésében az akció szócska, hogy gyors, pörgős szórakozást jelentsen a játék, a komplex RPG-re vágyóknak pedig ott van a Neverwinter vagy a KOTOR. Ez igaz is, de a műfaj nevében a szerepjáték szó is ott lapul, ettől pedig az ellenségek értelmetlen csépelése messze van. Reméljük, hogy a Dungeon Lords olyan játék lesz, melyben mind az akciókat, mind a szerepjátékos fejlesztgetést kedvelők megtalálják az élvezetet.

Rendszerkövetelmény:

Processzor P3 800
RAM 128 Mbyte RAM


KAPCSOLÓDÓ CIKK