A BBC legújabb televíziós fejlesztései

Vágólapra másolva!
Rövid időn belül az internetre is áthelyezné tévéadásait a BBC - jelentette be a brit tévétársaság. Szintén BBC-s újdonság az a mobilos megoldás, mellyel egyszerre akár több százezren is játszhatnak egy televíziós vetélkedőben.
Vágólapra másolva!

A BBC brit televíziós társaság május folyamán kívánja elindítani azt a kísérleti projektjét, amelynek során arra törekszik, hogy műsorait az interneten is elérhetővé tegye. A tévénézők a számítógép segítségével választhatják majd ki, melyik műsort kívánják megtekinteni. A kiválasztott műsort aztán tetszés szerint megnézhetik a számítógép képernyőjén, letölthetik egy digitális személyi asszisztensre (PDA), vagy kiírhatják DVD-re, hogy később a tévékészüléken nézzék meg - adta hírül az Információs Társadalom és Trendkutató Központ Infinit hírlevele.

A kísérleti program három hétig tartó első fázisában 500 kiválasztott BBC-dolgozó kap PDA készülékeket, és az Internet Media Player (iMP) nevű szolgáltatás révén online hozzáférést egy sor különböző műsorhoz. A hivatalos adásban még nem vetített műsorok azonban csak részletekben lesznek elérhetők. A belső alkalmazottak részvételével lezajló kísérletek után ezer szélessávú AOL, BT, illetve Tiscali internet-előfizető bevonásával folytatódik a projekt. A kísérletek célja, hogy megvizsgálják, vajon a felhasználók többet néznek-e televíziót az iMP-vel, illetve hogy megváltoznak-e tévénézési szokásaik, mintázataik.


Több százezren egyszerre a nyereményért

Szintén a BBC-hez kapcsolódik a hír, miszerint a társaság interakív játékot indított Come and Have a Go... If You Think You're Smart Enough címmel, amelyet szombat esténként fő műsoridőben sugároz a BBC One csatorna. A műsor a BBC első olyan játéka, amelyben a nézők aktívan közreműködhetnek mobiltelefonjukkal egy Java technológiás alkalmazás segítségével. Mivel a műsornak több mint hárommillió rendszeres nézője van, az alkalmazás úgy készült, hogy egyidejűleg játékosok százezreit szolgálhassa ki. A mobiltelefon első lépésben csatlakozik a szolgáltató szerveréhez, mellyel a játékos telefonját szinkronizálja az adással. A játék folyamán az alkalmazás offline üzemmódban fut, és ezzel minimálisra csökkenti a játékosok mobil percdíját. A vetélkedő végén a mobil telefonos alkalmazás elküldi a válaszokat a szervernek, ami kiszámítja a játékosok pontszámát, majd azonnali visszajelzést küld nekik arról, hogy jogosultak-e a 30 ezer fontos pénzdíj elnyerésére.

ITTK Infinit - [origo]