A jövő katonája a génsebészetre is támaszkodhat

Kínában, egészen pontosan egy elképzelt Kínában játszódnak a Snowblind című akciójáték eseményei. A programban egy olyan katonát alakítunk, aki nemcsak a katonai kiképzésére, hanem a génsebészetre is támaszkodhat harcai során.

Ahogy a Kínai Népköztársaság fejlesztőgárdái is egyre gyakrabban tűnnek fel a színen, és ahogy terjednek mind a játékok, mind az internet a Nagy Fal mögött, úgy találkozhatunk mind sűrűbben a világ legsűrűbben lakott országával magukban a játékokban is. Kína már feltűnt a Command & Conquer Generalsban, és a Crystal Dynamics Snowblindjében is ide látogathatunk el. Persze a Generalsban is egy nagyrészt kitalált Kínával volt dolgunk, és nincs ez másként a Snowblindben sem. A nagy országot ezúttal polgárháború tépázza, melyben égető szükség van olyan különleges katonákra, mint amilyen obsitost a játékos személyesít meg.

A Snowblind first person shooter, ebben a műfajban pedig azt az alkategóriát erősíti, melyben nem a golyók mennyiségén, hanem az ügyesen megtervezett akciókon van a hangsúly. A missziók teljesítéséhez kapunk segítőket, akik kellő önállósággal rendelkeznek majd, hogy tényleg segítőkké váljanak. A küldetéseket teljesíthetjük úgy is, hogy társaink elhaláloznak, de ez mindenképpen elkerülendő, lévén az életben maradt bajtársakat magunkkal visszük a következő pályákra is.

Összesen huszonnégy fegyvert vethetünk be, ami önmagában sem kevés, ha pedig figyelembe vesszük, hogy a fegyverek folyamatosan fejlődnek, valóságos arzenálnak tűnik. A fejlődésen jelen esetben természetesen azt értjük, hogy haladva a missziókban újabb és újabb támadásokat csalhatunk ki az adott harci eszközből. A jó öreg shotgunból például kilőhetünk egy olyan bombát, mely felrobbanva ragacsos nyálkával borítja be a környezetet, melyben jól láthatóak az ellenfelek nyomai, és még azt is hallhatjuk, hogy bakancsuk hogy cuppog a ragacsban. Érdemes említést tenni a fegyverek közül a flechette-ről, mely egy sereg elektromos szúnyogot lő ki magából, melyek addig marják az áldozatot, míg az harcképtelenné nem válik. Ezzel azonban még nincs vége a mókának, mivel a gonosz kis szúnyogok ekkor mennek a következő, közelben álló ellenségre.

A bevezetőben megjegyeztük, hogy bajnokunk támaszkodhat a génsebészet csodáira. Valóban, emberünk átesett némi genetikai manipuláción, minek következtében rendelkezik néhány különleges képességgel. Ezek közül a legszembetűnőbb mozgási sebessége, és ellenálló képessége. Ez nem azt jelenti, hogy ne lehetne szitává lőni, de azért jobban bírja a strapát, mint társai, vagy a legtöbb ellenfél. A különleges képességek közül érdemes szót ejteni az éjszakai infralátásról, vagy arról a lehetőségről, hogy megbolondíthatjuk az ellenfél szolgálatában álló elektronikus eszközöket. A leglátványosabb minden bizonnyal az a "Mátrixos" találmány, mely már nem egy programban helyet kapott: az idő lelassításának lehetőségéről van szó, mely nemcsak látványos, hanem rendkívül hasznos is.

A technikai részleteket illetően kiemelkedően teljesít a fizikai motor. Az már minden shootertől elvárható, hogy a lelőtt ellenfelek rongybabaként hulljanak a földre, vagy hogy a környezet tárgyai közül egyet-kettőt darabokra robbanthassunk egy kézigránáttal. Ez utóbbi terület az, ahol azonban a Snowblind felülmúlhatja társait. A játékban ugyanis szó szerint minden szétlőhetünk, illetve lerombolhatunk. Nem csak az összes bútort, kerítést, és egyebeket tehetjük tönkre, hanem akár az épületek falait is szétkaphatjuk, új menekülési lehetőségeket vágva magunknak.

A ragdoll-effektushoz hasonlóan szintén kezd alapvetővé válni, hogy legyen egy-két jármű, melybe beszállva egyrészt védettebbek vagyunk, másrészt sokkal gyorsabban juthatunk el a kiválasztott pontra. Ennek megfelelően a Snowblindben is találkozunk meglovagolható harci gépekkel, habár a jelenlegi hírek szerint ezek a járgányok kimerülnek néhány kisebb, mech jellegű harci robotban.

A program megjelenése idén decemberben várható Xboxra, PlayStation 2-re és PC-re. Az eddig hátralévő időben a fejlesztőknek bőven van idejük új elemekkel bővíteni a játékot, mint amilyenek a különleges multiplayer módok. Deathmatch és team deathmatch bizonyosan lesz, melyekben egyszerre tizehatan hadakozhatunk, de a paletta az év végére biztos gazdagodik új színekkel. Nehéz kérdés, hogy tartalmaz-e majd elég újdonságot a Snowblind ahhoz, hogy felvegye a versenyt a HL-2-vel, Doom 3-mal, Stalkerrel és Thief 3-mal, de reméljük sokkal azért nem marad majd el a kategória nagymenői mögött.