Informatikai fejlesztések a hazai oktatásban

Az iskolák számítógépes ellátottságának javítására az oktatási tárca jövőre új konstrukciót szándékozik bevezetni. Az oktatási intézmények így konkrét termékek helyett hároméves időtartamra szolgáltatásokat tudnának vásárolni.

Ezzel azt szeretnék elérni, hogy ne kelljen háromévenként a gyorsan elavuló informatikai eszközök helyett új gépeket vásárolni, hanem ennyi időn át lehetne a használatért fizetni - közölte Magyar Bálint oktatási miniszter hétfőn az MTI-vel, a lehetséges formák között említve a lízinget, illetve a tartós bérletet. Ily módon jövőre 50-100 ezer számítógép kerülhetne a közoktatás rendszerébe - mondta a politikus. Jelenleg a közoktatásban 140 ezer számítógép van, amelyből hetvenezer elérhető a diákok számára, de csak 30-40 ezer azon gépek száma, amelyeken a Sulinet digitális tudás bázisának anyagait futtatni lehet.


Digitális tananyag az internetről
   
Magyar Bálint szerint a digitális tananyagfejlesztés területén áttörésre készül Magyarország. A 7-12. évfolyamra vonatkozó nemzeti alaptantervhez és kerettantervhez tartozó tananyagok digitális fejlesztésének első hulláma szeptemberre lezárul, és a közismereti tárgyakhoz tartozó tananyagokat a középiskolákba eljuttatott 1100 "digitális zsúrkocsikon" már futtatni lehet.
   
Magyar Bálint szólt arról is, hogy a felsőoktatásban első lépésként 2006-ig kifejlesztik a felsőfokú alapképzés idejére vonatkozó tananyagok digitális változatait. Ezek az internetről szabadon letölthetők és bárki számára hozzáférhetők lesznek - közölte a szakminiszter. A szaktárca vezetője úgy fogalmazott, a tudás alapú társadalom és a tudásgazdaság szempontjából az informatikai fejlesztések a köz- és felsőoktatásban egyaránt kiemelt fontosságúak.

KAPCSOLÓDÓ CIKK