Mobilon is fizethető a villanyszámla

A Pannon GSM, a T-Mobile és a Budapest Bank ügyfelei júniustól akár mobiltelefonjukon keresztül, egy SMS-üzenet elküldésével is kifizethetik villanyszámlájukat. A fizetési megoldás később más közműdíjak rendezését is lehetővé teheti.

A mobiltelefonos számlafizetési rendszer a  Budapest Bank, az ELMŰ, a Pannon GSM és a T-Mobile  összefogásával jött létre, a Cellum Rt. technológiáján alapul, s bármely magyarországi bank és közműszolgáltató, illetve azok ügyfelei számára elérhető. Az új mobil banki szolgáltatatással az ügyfeleknek lehetőségük nyílik arra, hogy közműszámlájukat a lehető legkényelmesebb és leggyorsabb módon, sorban állás, várakozás nélkül, akár otthonról, egyetlen üzenet küldésével egyenlítsék ki.

A megoldás révén a fizetési folyamatot a fogyasztók kontrollálhatják, azaz megadhatják, hogy azonnal fizetnek, vagy például a közműszolgáltató által megadott fizetési határidőre. A rendszer képes a hozzá csatlakozó közműszolgáltatók adatai alapján a fizetési értesítéseket az ügyfelek részére titkosított sms formájában kiküldeni, majd az ügyfelek részéről beérkező visszaigazolás alapján a fizetési tranzakciókat a rendszerhez csatlakozó bankoknál lebonyolítani. A bevitt adatok biztonságát az alkalmazásba épített titkosító eljárás garantálja. A vállalatok közlése szerint a rendszer nyitott további bankok, közművek és a harmadik mobilszolgáltató előtt is.

A szolgáltatás igénybevételéhez az ügyfeleknek megfelelő típusú - ún. dinamikus - SIM kártyával és a Budapest Banknál arra érvényes mobil banki szerződéssel kell rendelkezniük, továbbá megállapodást kell kötniük az ELMŰ-vel az új fizetési mód igénybe vételére.

KAPCSOLÓDÓ CIKK