Nindzsakölyök, az átváltozóművész

Elsősorban a konzolok világát hódították meg a hatvanas-hetvenes évek olcsó japán és amerikai filmjeinek főhősei, a feketébe öltözött nindzsák. Azért a PC-re is átosont néhány dobócsillagos bérgyilkos, mint amilyen a brit Asylum platformjátékának főszereplője is.

Biztos mindenki látott már olyan filmeket, melyben a gonosz japán főgengszter nindzsák ezreit képezi ki, akiket aztán halomra gyilkol az igazi nindzsa, aki természetesen csak és kizárólag amerikai lehet. A gonoszok nindzsái általában a sokéves kiképzés ellenére még egy bukfencet sem képesek végrehajtani, és az sem ritka, hogy fekete helyett lilába, pirosba, sőt, a tökéletes éjszakai rejtő színnek minősülő citromsárgába öltöznek. Némileg ezeknek e filmeknek a hangulata köszön vissza nem kevés iróniával fűszerezve az Asylum Entertainment Kid Ninja: Spirit of the Dragon című munkájában, mely nem verekedős program, hanem egy fejtörőkkel megfűszerezett platformjáték.

A főhős nem más, mint Jet Woo, aki gyerekes kinézete ellenére egy mindenre elszánt, hatékony karakter. Ügyessége és ereje mellett rendelkezik egy különleges tulajdonsággal, melyet felhasználva állatokká tud átváltozni. Ez a különleges képesség ezúttal nem a mértéktelen mennyiségű alkohol elfogyasztását jelenti, mely ugye bárkit állattá változtat, hanem egy mágikus készség. Miután átváltoztunk egy állattá, az adott kreatúra képességeit örököljük meg. Ha például gorillává alakulunk át, akkor szinte mindent szétverhetünk magunk körül, ami egy platformos játékban nagyban megkönnyítheti a haladást. Ha a sáskát választjuk, ellenségeinket megragadva magunkhoz húzhatjuk őket, hogy így lássuk el jól a bajukat. Vannak egész különleges lehetőségek is, mint amilyen a pillangó - ő nem igazán harcolhat, de egy repülő teremtmény előtt még a dühöngő gorillánál is kevesebb akadály áll meg.

Ezeket a képességeket persze nem csak úgy kapjuk a két szép szemünkért. Alapban rendelkezünk majd néhánnyal - hogy ezeket kapjuk, vagy választjuk, az még nem került eldöntésre -, a többit viszont a kalandjaink során szerezhetjük meg. Arra sem derült még fény, hogy egy készséget tetszőleges alkalommal használhatunk fel, vagy lesznek korlátozások az alkalmazások számában. Mivel a játékban számos puzzle kap helyet, várhatóan az lesz a siker kulcsa, hogy megtaláljuk azt az állati formát, melyben az adott fejtörőt a leghatékonyabban megoldhatjuk.

Ugyan nem konzolos átiratról, hanem egy kifejezetten PC-re készülő játékról van szó, azt egyértelműen konzolos vonásnak tekinthetjük, hogy nem hull majd ki a hajunk az egyes platformok szélének kicentizésétől. Erre nem is lesz időnk, mivel a fejlesztők alaposan megszórják az egyes pályákat ellenségekkel, melyek legyőzése ugyan nem lesz túl embert próbáló falat a hírek szerint, de azt azért mégsem kellene kipróbálni, hogy mit tud tenni velünk egy rózsaszín nindzsa hátulról, mikor mi éppen egy platform szélét próbáljuk megtalálni.

Egy tipikusan jellemző tendencia manapság, hogy egy játékot a grafikájával szeretnének eladni. A megjelenítés főleg előtérbe kerülhet egy hasonló kategóriájú játék esetében, mivel nem egy PC-n reflektorfényben lévő műfajról van szó. A brit fejlesztők azonban nem próbálják meg felrobbantani a legújabb grafikus kártyákat, hanem inkább a rajzfilmszerű megjelenítés mellett tették le a voksukat. A karakterek ennek megfelelően sokkal inkább mókásak, mint végtelenül életszerűek, de ez egyáltalán nem baj, hisz a humor a játék minden szeletében ott rejtőzik valahol.

Hogy pontosan mikorra lesz valami a Kid Ninja: Spirit of the Dragonból, az érdekes kérdés, hiszen már 2002-ben is hallhattunk a programról, és csak az elmúlt hetekben bukkant fel ismét a világhálón kóborló hírekben. Hivatalos oldalt még nem készítettek hozzá az alkotók, mint ahogy még egyetlen kiadót sem sikerült meggyőzni, hogy ez a játék lesz az év nagy dobása. Mindenesetre reméljük, hogy előbb-utóbb gazdára talál a Nindzsakölyök, és akkor jól megmutathatjuk a világoskék nindzsáknak, hogy bizony ezt a nindzsa-dolgot is csak az amerikaiak tudják jól csinálni!

KAPCSOLÓDÓ CIKK