A Pókember visszatér

Manapság egy filmhős sem kerülheti el sorsát, hogy a filmvászon mellett feltűnjön a számítógépek monitorain is. A legújabb hérosz, akivel nemcsak a moziban, hanem a gépünk előtt is találkozhatunk, nem más, mint az egyik legkedveltebb képregényfigura, Pókember.

A közepes sikerre számító akciófilmekből készült játékok általános vonása, hogy a filmekhez hasonlóan az akcióra helyezi a hangsúlyt, és elég erőteljesen a háttérbe szorítja a történeti elemeket - ez alól a Spider-Man 2 sem kivétel. Jó, bárki mondhatja, hogy a film is egy akcióorientált képregényből készült, de a képregényben végig ott lapult a Pókember - Dr.Octopus ellentét, mely a programban bizony elvész. A többi komoly ellenséggel, vagyis Pumával, Rhinoval és Mysterioval találkozhatunk, de a legtöbb pályán szokványos gazfickókat akadályozunk meg olyan tevékenységekben, mint például a bank kirablása.

A történet, már amennyi van belőle, átvezető animációkban gördül előre. Ezen animációk két csoportba sorolhatók: az egyik csoportba azok tartoznak, melyeket a konzolos változatokból hoztak át egy az egyben, míg a másik halmaz azokból a videókból tevődnek össze, melyeket kifejezetten a PC-s S-M2-hez készítettek. Logikusan következne, hogy utóbbiak mutatnak jobban, de a helyzet pont ennek ellenkezője, sőt, a PC-s változathoz készített átvezetők kifejezetten csúnyák és darabosak.

Az irányítás végtelenül egyszerű, ami a legnagyobb előnye a könnyed hangvételű harmadik személyű akcióprogramoknak. Hősünket a nyilakkal, vagy az általunk szimpatikusnak talált billentyűkkel mozgatjuk, míg az egérrel változtatjuk a nézőpontot. Az egér bal oldali gombja igazán sok funkciót lát el, de hogy éppen mit érünk el megnyomásával, az nem tőlünk, hanem a szituációtól függ. Ha egy ellenséget veszünk célba, akkor vagy rálövünk a nálunk lévő fegyverrel, vagy ha nincs ilyen, hálót vethetünk a gazfickóra. Ha nincs ellenség sem, akkor egy épület sarkát, tetejét kijelölve hálónk segítségével átlendülhetünk az utcák felett, és így tovább.

A fenti bekezdés talán már sugallta, hogy a Spider-Man 2 nem vetekedhet nehézségét illetően a Massive Assaulttal, vagy a Lords of the Realm III-mal. Igen, a játék ugyan nem kisgyermekeknek készült, de még nekik sem jelenthet gondot fél nap alatt végigmenni valamennyi misszión. Korábban említettük, hogy találkozhatunk Polip doki csatlósaival, de olyan részletes tájékoztatást kapunk arról, hogy miként győzzük le őket, hogy nagyon ügyetlennek kell lennünk a balsikerhez.

A grafikát illetően a játék megérdemel egy erős közepest, de ebbe belejátszanak olyan, nemrég napvilágra került játékok, mint a Far Cry, a Breed, vagy az UT 2004. A főszereplő, vagyis Pókember, valamint a fő gonoszok részletesen kidolgozott modellek, és még mozgásuk is kellően adja vissza a moziban látott akrobatikus figurákat. Úgy tűnik azonban, hogy a fejlesztőknek arra már nem maradt idejük, hogy a mellékszereplőkkel is kellő ideig foglalatoskodjanak, így igen elnagyolt, darabosan mozgó bűnözőket akadályozhatunk meg a bankok kirablásában. Maga a város talán kissé élettelen, de egy urbanizált környezetet mindig nehéz volt ábrázolni a színtelensége miatt, úgyhogy a környezet miatt ne vonjunk le pontokat a programtól.

A filmekből készülő programok esetében a hanghatások az a terület, melyen elég egyszerű dolga van a játékok készítőinek. A legtöbb esetben elég átkopírozni a hanghatásokat, és felkérni a színészeket a közreműködésre. Ehhez persze szükséges a filmkiadó engedélye, és a művészek sem adják olcsón a hangjukat, minek eredményeként születnek a Spider-Man 2-hez hasonlító programok. Ugyan Tobey Maguire "szerepel" mind a konzolos, mind a PC-s változatokban, nem hozza azt a formát, amit a filmben tapasztaltunk tőle. A hanghatások időnként kaotikusak, a zene pedig beleveszik a város zsibongásába.

Akik nagyon kedvelik a Pókember képregényeket, és még az eddig vetített két pókemberes film után sem jöttek ki a moziból rossz szájízzel, azok próbálják ki a Spider-Man 2-t, de ne fűzzenek hozzá sok reményt. A programot nem sújthatjuk egyértelműen rossz kritikával, de mind játékmenet, mind grafika, mind a hangok területén ennél sokkal többet ki lehetett volna hozni egy olyan témából, mely képregényfüzetek millióinak adott már alapot.

Rendszerkövetelmény:

RAM 128 Mbyte RAM
HDD 850 MB
VGA 16 MB VRAM


Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK