Még az idei évben megjelenik a Clancore és a Sierra közös munkája, a Starsiege 2845, mely játékban hatalmas robotok harcolnak egymás ellen. A népszerű akció-szimulátor második epizódjában a remek single kampány mellett megjelenik a többjátékos mód is.

A Starsiege története immár tíz esztendővel ezelőtt kezdődött, mikor is megjelent az Earthsiege című akcióprogram. A játékban hatalmas robotokba ülve küzdöttek az emberiség bajnokai a cybridnek nevezett félig ember, félig gép lényekkel. Ezt követte a Starsiege, melyben már más harci járművek is felbukkantak a robotok mellett. A sorozat harmadik, eredetileg egy modulnak készült  darabjában - vagy ha csak a Starsiege nevű munkákat vesszük, a másodikban - szintén megmaradtak a robotok mellett a más eszközök, és végre felbukkan az alapvetőnek számító többjátékos mód is.

Ami a történetet illeti, tizenhárom esztendővel járunk az előző részben lezárult sztori után. Prometheus, a cybridek atyja megsemmisült, utódai pedig két táborra oszlottak: az egyik tábor utolsó darabjáig ki akarja irtani az emberiséget, míg a másik csoport egyszerűen csak elkülönülve akar élni a humánoktól. Az emberek megpróbálják kihasználni az ellenség sorai között felbukkant megosztottságot, és a Marson, valamint a Plútón talált idegen technológiákkal egyszer s mindenkorra véget akarnak vetni a háborúknak.

Persze nem lennének emberek az emberek, ha minden megosztottság nélkül lennének képesek szembeszegülni a fenyegetéssel. Mikor a császár törvénybe iktatta, hogy minden nyersanyagot a Föld védelmére kell fordítani, egy, a környező bolygókon élő csoport kivált a birodalomból, és külön csoportként néz szembe az ellenséggel. Az egyjátékos küldetéssorozatban három karakter útját követhetjük végig, kik közül egy a kolóniákon élők táborát erősíti, míg a másik kettő egy-egy birodalmi tisztviselő gyermeke. A szingli kampányban nem választhatunk cybrid karaktert.

A harcok tehát számunkra nem gyalogosan zajlanak, hanem hatalmas robotokba bújva próbálhatjuk meg móresre tanítani a cybrideket. Ezek a robotok tényleg hatalmasak, hisz még egy nagyobb épület is a vállukig ér legfeljebb. A robotokra számos fegyvert, rakétát, pajzsot és egyéb felszerelési tárgyat szerelhetünk, melyek némelyike maga is akkora mint egy teherautó. Összesen nyolcvan különféle fegyverrel szerelhetjük fel droidjainkat, melyek közt akadnak igen különleges találmányok is. A fegyverekbe ráadásul többfajta lőszer pakolható, igencsak megnövelve a variációs lehetőségek számát.

A fent említett különleges fegyverek közül érdemes kiemelni azokat az ágyúkat, melyek igen látványos grafikai effektusok kíséretében tesznek kárt az ellenségben, mint amilyen a hangzatos nevű ELF, villámokat szóró löveg. Szintén érdekes konstrukció az a fegyver, mely segítségével a robotokat vezető pilótákat lehet kiiktatni úgy, hogy maga a gépezet ne szenvedjen károsodást - utóbbi eszköz természetéből adódóan csak a cybridek arzenáljában található meg.

Mint említettük, a harcokban nemcsak a hatalmas mechek vesznek részt, hanem különféle lövegek, tankok, sőt, még a veszélyes bolygókon dolgozó bányászoktól kölcsönvett páncélokba öltözött gyalogosok is. Ezeket a kisebb harci gépezeteket is felfegyverezhetjük, és a robot pilótafülkéjéből láthatjuk el őket parancsokkal. Utasításba adhatjuk egy bizonyos ellenség, vagy objektum támadását, zárótüzet kérhetünk magunknak, vagy arra is utasíthatjuk a tankokat és lövegeket, hogy egy nyílt térségen áthaladva fedezzék droidunkat.

Ne essünk abba a hibába, hogy alábecsüljük a gyalogság szerepét, valamint képességeit. A gyalogosok könnyebben, szinte észrevétlenül megközelíthetik a nagyobb gépeket, amiket aztán jó alaposan megrongálhatnak egy jól irányzott rakétatámadással. Ennek megfelelően védekezni is igen nehéz a gyalogság ellen - ezt a védekezést leghatékonyabban a mi gyalogosaink láthatják el, akiket még kardokkal, szablyákkal is felfegyverezhetünk.

A többjátékos lehetőségben már választhatjuk a cybrideket is, ha az egyjátékos kampányban megelégeltük az emberiséget. A cybridek fegyverei nagyjából megegyeznek az emberekével - kivételt talán a korábban ecsetelt, pilótákat inaktívvá tevő ágyú képez -, lényeges különbség csak a kinézetükben van. A cybrid gyalogosok jobban felszereltebbek, mint az emberek, és páncélzatuk is erősebb, viszont kevésbé önállóak a harci helyzetekben.

A PC-n töretlen népszerűségnek örvendő MechWarrior sorozat árnyékában nehéz betörni a piacra egy hasonló kaliberű programmal, de sokkal könnyebb a próbálkozó helyzete, ha rendelkezik alapokkal, melyre sikere épülhet. Márpedig a Starsiege 2845 rendelkezik, hisz mind az Earthsiege, mind az eredeti Starsiege igen kedvelt program volt a maga korában.