Fogadjunk a zsoldosra

Vágólapra másolva!
A következő év egyik legérdekesebb akcióprogramja lehet a francia Kylotonn fejlesztőgárdájának játéka, a Bet on Soldier, mely egy olyan futurisztikus világba kalauzolja el a játékosokat, ahol a mindenre elszánt zsoldosok pénzért és hírnévért párbajoznak egymással.
Vágólapra másolva!

Általában az olyan akcióprogramok, melyekben nem egymagunkban, hanem egy csapat tagjaként vágunk neki feladataink teljesítésének, nem kifejezetten a pörgős akciókat favorizálják, hanem a támadások gondos megtervezését helyezik előtérbe. Ennek ismeretében talán szokatlannak is nevezhetjük az eddig az ismeretlenségben rejtőzködő francia Kylotonn játékát, a készülő Bet on Soldiert, hiszen itt megjelennek a csapatok is, viszont a Serious Sames dinamika sem kerül a lomtárba.

A játék története szerint a jövőben találjuk magunkat, ahol az erőszak hullámai mindennél magasabbra hágtak. Jó, ehhez nem kell a jövőbe mennünk, de a játék készítői nem napjainkba ágyazták a cselekményt. A meg nem nevezett világban a hatalom a különféle zsoldos csapatok markában van, melyek minden eszközzel küzdenek a minél nagyobb profitért. Ennek a fura, erőszakos világnak a terméke az a játék, melyben a zsoldosok gyorsan, pillanatok alatt juthatnak hatalmas pénzekhez, viszont épp ilyen gyorsan az életüket is elveszthetik. Ezt a zsoldosok közötti véres játékot modellezi számunkra a Bet on Soldier.

A küldetések előtt a feladatunk kiválasztani az ellenfelet, aki ellen csapatunk belép a véres szorítóba. Igen, jól látták kedves olvasóink, nem véletlenül használunk egyes számot: a küzdelmekben egy csapat egy ember ellen harcol, vagyis az egész viadalt nyugodtan nevezhetjük vadászatnak is. A vadászat többféle helyszínen zajlik, mely terepek között a legtöbb városi, vagy ipari jellegű. Természetesen felhasználhatjuk valamennyi objektumot, ami csak a pályán található, de ne feledjük, hogy az ellenség is ugyanezt fogja tenni.

Egy különleges, érdekes eleme a játéknak az ellenség gyengéit megmutató apró szünet, mely működéséről még nem adott teljesen tiszta képet a fejlesztő. Arról van szó lényegében, hogy egy körülbelül tíz másodperces időintervallum erejéig a játék megáll, mi pedig egy kis, a képernyőn megjelenő animációban figyelhetjük meg az ellenség a program által ekkor kihangsúlyozott gyengéjét. Az idő leteltével folytatódik a harc, nekünk pedig egy percünk van, hogy végezzünk a "lemeztelenített" ellenséggel. Ha ez nem sikerül, a játéknak akkor sincs vége, viszont a pénzjutalom jó részének búcsút mondhatunk.

A programban csak kitalált fegyverek kaptak helyet, habár ezek közül több pisztoly, valamint a távcsöves puska nagyon emlékeztet valós társára. A fegyverek közül csak néhányat kapunk meg a játék elején, míg a hatékonyabb eszközöket nekünk kell megvásárolni a sikeresen teljesített missziókért kapott pénzen. Az is újdonság, hogy a lőszer, valamint a health-packek és egyéb csomagok sem hevernek majd szanaszét a pályákon, hanem ezeket is mi vásároljuk meg a terepen elhelyezett terminálok segítségével.

Ha hihetünk a francia programozók beharangozójának, a játék grafikailag akár az év programja címre is pályázhat jövőre, habár ki tudja, mivel rukkolnak elő a fejlesztőcsapatok. A Bet on Soldier kihasználja a DirectX 9 minden "tudását", és hogy látványosan győződhessünk meg arról, hogy mire is képes a játék grafikus motorja, a pályákon rengeteg felrobbantható, szétlőhető, valamint összedönthető objektum kap helyet.

A megjelenés csak a következő évben várható, de e fentiekkel sikerült kellően felcsigáznia az akciójátékokat kedvelő laikusok érdeklődését. Reméljük, hogy az ígéretek nemcsak a program könnyebb eladását szolgálják majd, hanem valóban egy remek shooterrel találkozunk 2005-ben.