Nem kedveltek a felnyíló reklámok

2004.09.27. 15:26

Csupán a felhasználók elenyésző része tolerálja a weboldalakon lévő reklámokat, a legzavaróbbnak pedig az oldalakról felugró reklámokat találják a hazai internetezők - derül ki egy felmérésből.

A GTS-Datanet megbízásából készült 1300 fős reprezentatív, online kérdőíves felmérés során a társaság lakossági ügyfeleit kérdezte meg: a kutatásból kiderült, hogy a modemes  internetezők háromnegyede minőségi, szélessávú internet elérésre szeretne váltani a közeljövőben. A váltást elsősorban a gyorsabb internet miatt tervezik, de fontos szempont a folyamatos kapcsolat is. A váltásban döntő szerepe van az árnak is: 4-5 ezer forintos havi díjért már a modemes előfizetők 82 százaléka áttérne szélessávra.

A felmérés alapján az internetezők majdnem háromnegyede legalább középiskolai érettségivel rendelkező 19-49 év közötti férfi. A legtöbben legalább 3 éve használják az internetet, többségük napi rendszerességgel. A legjellemzőbb, hogy otthon interneteznek, ahol elsősorban böngészésre, információgyűjtésre, valamint kapcsolattartásra használják a világhálót. Az ügyfelek a magyar nyelvű internetes tartalmakat közepesnek, a világhálón található honlapok számát megfelelőnek ítélték. A weboldalakon felbukkanó reklámokat csak a felhasználók 4 százaléka tolerálja, a legzavaróbbnak a felugró ablakos, úgynevezett pop-up hirdetéseket találják a felhasználók.

A megkérdezettek a távközlési liberalizáció kapcsán elsősorban a verseny erősödését, valamint az internetezés költségeinek a csökkenését várják. A felmérés szerint az internetezők többsége fontosnak tartja a kormányzatnak azt a törekvését, hogy minél több otthonban legyen internet. A megkérdezettek ezt azért tartják fontosnak, mert az internet révén széleskörű és nagy mennyiségű információt érhetnek el, könnyebb a kapcsolattartás, az online ügyintézés, illetve a világháló a tanulásban és munkavégzésben is segít.

KAPCSOLÓDÓ CIKK