Háborús kutyák nemcsak katonáknak

Vágólapra másolva!
Egy újabb olyan program készül a Quicksilvernél, melyet eredetileg arra terveztek, hogy segítséget nyújtson az amerikai katonák kiképzésében. A kereskedelmi változat megjelenése egyelőre még a messzi jövő ködébe vész, de már elég sok infó-morzsa szóródott szét a játékról.
Vágólapra másolva!

Talán a legismertebb, eredetileg az amerikai hadsereg számára készült játék - eltekintve a hadsereg belügyének számító America's Armytól - a Full Spectrum Warrior, mely program játékosoknak készített változata olyan sikeresnek bizonyult, hogy egyértelműen bebizonyította, hogy van kereslet az ilyen magas szinten realisztikus programokra is. Ezeket a játékokat gazdagítja majd a War Dogs is, melynek katonai változata Full Spectrum Leader címen készült a sereg számára. A kereskedelmi változat csak 2006-ra készül el, és még egyelőre kiadót sem keresett hozzá a Quicksilver gárdája.

A leglényegesebb elem, melyben a War Dogs eltér műfajbeli társaitól az, hogy míg a legtöbb olyan akcióprogramban, ahol nem egymagunkban hadakozunk, egy kis létszámú gárdát vezényelünk, mellyel szemben a Quicksilver játékában egy egész osztagot, vagyis akár harminc embert is navigálhatunk. A mind városi, mind városon kívüli akciók tárháza igen széles, mely feladatokban embert próbáló feladat lesz ilyen sok beosztott tevékenységét összehangolni.

A klasszikus akciójátékokhoz szokott gamereknek szokása, hogy a csapatokat felvonultató programokat is megpróbálják egyedül végigrohanni, gyakorlatilag koloncnak tekintve társaikat. A modernebb játékokban ez a taktika aligha vezetett sikerre, és nem lesz ez másként a War Dogs esetében sem. Az általunk vezérelt parancsnok a harctér legfontosabb eleme, méghozzá annyira, hogy halálával nyomban elbuktuk a küldetést. Abból, hogy akár harminc ember is lehet az osztagunkban, az olvasó bizonyosan kitalálta már, hogy az ellenség sem egy-két hőst küld a csatába, amiből pedig az következik, hogy célszerű a parancsnoknak a háttérben maradnia. Azt természetesen a rosszfiúk is tudják, hogy ki a vezér a sakktáblán, így nem árt több embert is a saját védelmünkre visszatartani.

Fontos az ilyen programok esetében, hogy mennyire egyszerű utasításokat osztogatni az embereinknek, és ők mennyire precízen hajtják végre a parancsokat. Ami a parancsolgatást illeti, alighanem a lehetetlennel vetekedő feladat lenne valós időben utasítgatni harminc obsitost, amivel természetesen a fejlesztők is tisztában vannak. Ennek megfelelően nem minden egyes embert irányítunk külön-külön, hanem az emberek négy-öt főből álló csapatait, mely gárdákhoz egy-egy szín tartozik. Elég csak annyit tennünk, hogy kiválasztunk egy utasítást, majd meghatározzuk, hogy melyik csapatnak szántuk az adott parancsot.

Mivel egy kifejezetten katonai célra készült gyökerekkel rendelkező játékkal állunk szemben, nem meglepő, hogy az egyes küldetéseket többféle úton is teljesíthetjük. Az egyes térképeken, ahová egy-egy misszió során ellátogatunk, számos feladat áll előttünk, hogy abszolváljuk végső sikert. Azt midig a parancsnok dönti el az adott pillanatban, hogy éppen milyen taktikát választ, és fontos, hogy több, egymástól teljesen eltérő stratégia is győzelmet eredményezhet. Egy ellenségektől hemzsegő települést például úgy is megtisztíthatunk, ha házról házra levadásszuk a katonáikat, de akár bevehetjük magunkat egy támaszpontnak kiszemelt házba, ahonnan folyamatosan mérünk csapásokat az ellen gócpontjaira, aláaknázva menekülési útvonalaikat.

Említettük korábban, hogy az ellenség nem átall majd vadászni a parancsnokra, de nem csak ez az egyetlen ok, amiért komoly kihívást jelent a játék. A terepek, ahová elküldenek bennünket feletteseink, mindig az ellenségnek jelentenek hazai pályát, vagyis ők ismerik a terepet, mint a tenyerüket. Ezt természetesen ki is használják, így már megérkezéskor számíthatunk kellemetlenkedő mesterlövészekre vagy éppen alattomosan elásott aknákra. Az ellenséges katonák mindig csoportosan támadnak majd, és gondosan fedezik társaikat az offenzívák során.

Sokkal több konkrétummal még nem találkozhattak a világhálón barangoló felhasználók a játékkal kapcsolatban. A fejlesztés még tényleg korai stádiumában tart, és arról sem feledkezhetünk meg, hogy a játéknak egyelőre nincs kiadója. Egy kiadó tekintélyétől függően számos irányba eltolhatja egy játék fejlesztését, így még igen korai lenne állást foglalni, hogy valójában mennyire lesz katonai vagy mennyire könnyedebb próbálkozás a War Dogs. A lepel mindenesetre két esztendő múlva lehull, addig pedig akad bőven akcióprogram, amikkel levezethetjük a mindennapi feszültségeket.