Mit szólnak a kedves olvasók egy olyan MMORPG-hez, melyben történelmi nemzetek fiaiként kalandozhatunk? Nem hangzik rosszul, főleg akkor, ha mindehhez hozzá tesszük, hogy e kalandoknak a világűr ad otthont! Igen, egy ilyen merész ötleten dolgoznak a Camelot megálmodói, a Mythic szakemberei.

Végigfutva a sci-fi programok, valamint művek során elmondhatjuk, hogy rengeteg ötlettel találkozhatunk, hogy miként is jutott az ember a világűrbe és mikor is lépte át a Naprendszer határait. Ezen művek, vagy játékok közül nem egy köti a felvázolt történelmet valamilyen régi földi korhoz - emlékezzünk csak a Dűnére, melyben az Attreides ház egészen az ókori Spártáig vezette vissza származását -, de a Mythic agytrösztjeinek úgy tűnik, sikerült valami újszerűvel előrukkolniuk. Azt találták ki ugyanis, hogy egy olyan online szerepjáték fejlesztésébe kezdenek, melyben a játékos által választható nemzetek nemhogy kötődnek a földi történelem fontos szereplőihez, hanem egyenesen ezen népek jövőbeli megfelelőinek fiaiként vághatunk a kalandokba.

Mégis milyen népekről is van szó pontosan? A Mythic több történelmi korszakot is kiválasztott, melyekből merítette a játékban szereplő nemzeteket. A világegyetem legfejlettebb hatalma a Római Birodalom, mely nemhogy megbukott volna az ötödik század során, hanem a legerősebb nemzeteként az emberiséget a világűrbe vezette. Mellettük helyet kapnak az ókori főszereplők közül a germánok, akik a rómaiakkal békét kötve azok oldalvizén szintén komoly fejlettségre tettek szert. Az amerikai kontinens sem maradt le - hősünk tartozhat egy olyan néphez, melynek neve még nem került véglegesen eldöntésre, és az észak-amerikai indián törzseket hivatott reprezentálni. Átugorva Ázsiába, illetve Európa és Ázsia határára, felbukkannak a ruszok, akik a két kontinens határáról léptek az űrbe, valamint egy ázsiai civilizáció, ami Kína utódjaként a legnagyobb populációval bíró nép az univerzumban.

Az amerikai kontinenst nem egyedül a fent említett indián utódnemzet képviseli a játékban, hanem felbukkannak a titokzatos maják is. Az Imperatorban ez a nép testesíti meg a gonoszt, vagyis függetlenül a népek közt folyó folyamatos rivalizálástól, a majákkal mindenkinek meggyűlik baja. Hogy miért? Arról mindenki olvasott már a könyvekben, hogy a maja papok nem feltétlen tisztelték az emberi életet, vagyis ezt egy nagyon érdekes formában tették, mivel nem riadtak vissza az emberáldozatoktól. Az ilyen és ehhez hasonló szokásaikról az űrkorszakba érve sem igazán szoktak le, ami egy olyan csoporttá tette őket, mint mondjuk a káosz erőit a Warhammer univerzumban.

Még az sem került pontosan eldöntésre, hogy milyen módszerrel határozhatja meg a játékos a karaktere osztályát, illetve fejlődésének irányát. A program alkotói a hírek szerint valamilyen vegyes módszerben gondolkodnak, vagyis a karakter választ egy konkrét karakterosztályt, de a felvett szakértelmekkel és más képzettségekkel kedve szerint tolhatja el valamelyik másik kaszt irányába. Ilyen módszerrel már találkozhattunk több MMORPG-ben is, de vehetnénk akár a Divine Divinityt is a nem internetes szerepjátékok táborából.

A szerepjátékok egyik legalapvetőbb kasztja Merlin, Gandalf, Raistlin és Elminster óta a varázsló, és elég balga húzás lenne egy MMORPG fejlesztőjétől, ha nem használná ki az ebben a kategóriában rejlő lehetőségeket. A sci-fi szerepjátékok fejlesztői mindig gondban vannak e téren, mert egy technológiailag fejlett világképbe nem igazán fér bele a mágia. A Games WorkShop nagyon ötletesen oldotta meg ezt a problémát a vallás univerzumba "vetésével", az Imperator megálmodói pedig a tudomány oszlopaira próbálják a mágiát helyezni. Ettől még éppúgy képes lehet hősünk varázsolni, csak mondjuk nem villámot vet, hanem energiát transzportál a fény sebességével a világűr egyik helyéről a másikra.

Egyelőre nagyjából ennyit sikerült megtudni az Imperatorról, ami valamikor a következő évben örvendeztetheti meg a szerepjátékok rajongóit. Hogy milyen grafikus motor kerül a játék alá, mennyibe fog kerülni havonta a kalandozás, és hogy miként oldják meg a fejlesztők a játékosok közötti harcokat, az még a jövő zenéje, de ismerve a Dark Age of Camelot sikereit, nagyon nem kell aggódnunk amiatt, hogy a Mythic mágusai nem találják fel magukat a világűrben.