Vámpírok harca Half-Life 2 motoron

2004.12.02. 17:14

Végre elkészült az egyik legkedveltebb szerepjáték, a White Wolf Vampire: The Masquerade-jának számítógépes változata, melynek sikerét többek között garantálhatja a Valve Source motorja, mely a Half-Life 2 meghajtásáért is felelős.

Mielőtt a Wizards piacra dobta volna a harmadik kiadású Dungeons&Dragonst, a White Wolf üdvöskéje, a Vampire: The Masquerade, valamint a többi World of Darkness világ egyre-másra hódította el az eredendően AD&D-s játékosokat a néhai TSR örökösétől. A 3rd Edition D&D némileg javított a helyzeten, de azért továbbra is sokan a Vampire-t tartják a legjobb szerepjátéknak, melyet már épp ideje volt megörökíteni egy minőségi számítógépes program formájában is.

Az első feladatunk a játékban annak a vámpírnak a megalkotása, akinek a kihűlt bőrébe bújva ijesztgethejük Los Angeles polgárait. A statisztikákat illetően meglehetősen sok beállítási lehetőség áll előttünk, ami viszont nem jellemző a karakter megjelenését illetően. Ezen a téren csak azt határozhatjuk meg, hogy hölgy, avagy hím legyen a főszereplő vérszívó, és csak az öltözetét változtathatjuk, testalkatát, hajszínét, stb. viszont nem. Nem maradtak ki persze a klánok sem - a Kamarilla hét vezető klánjának egyikébe préselhetjük be vámpírunkat.

A helyszín tehát az Egyesült Államok keleti partjának legnagyobb városa, Los Angeles, az időpont pedig az általunk is taposott kétezres évek eleje. A város feletti uralomért szüntelenül harcolnak egymással a Szabbat, valamint a Kamarilla erői, és természetesen a Kamarilla klánjai is folyamatosan intrikálnak egymás ellen. A játékos előtt folyamatosan tárul fel ezeknek az intrikáknak a valós mivolta, és ő maga is egyre mélyebbre süllyed a hatalmi torzsalkodásokba. Eleinte persze csak egyszerűbb feladatokkal bíz meg atyánk, de elég hamar bedobnak minket a mély vízbe.

A főbb, egyre nehezedő küldetések mellett találkozhatunk olyan side-questekkel, melyek megoldását ránk bízza a program. Ha ezeket nem teljesítjük, akkor nem kerülünk hátrébb a fő történetvonalon, viszont nem kapjuk meg azokat a tapasztalati pontokat sem, melyek feltétlen szükségesek a karakter fejlesztéséhez. Akárcsak az eredeti szerepjátékban, a Vampire: The Masquerade - Bloodlinesban sem lépked hősünk szinteket, hanem a sikeres missziókért kapott pontokkal folyamatosan fejlesztgethetjük a vámpírt. Ha kedvünk tartja, képezhetünk specialistát, de célszerűbbnek tűnik egy mindenben járatos ezermester "kitenyésztése".

A küldetések teljesítése során bizony gyakran keveredünk harcba más vámpírokkal, szörnyetegekkel, vagy felfegyverzett halandókkal. Ezt figyelembe véve sajnálatos, hogy a harc nem igazán erős oldala a játéknak. Alapvetően két részre oszlik a harc, attól függően, hogy lőfegyvereket használunk, vagy valamilyen kézi gyilokkal próbáljuk leteríteni ellenségeiket. Ha valamilyen pisztoly, vagy puska van a kezünkben, akkor a nézet első személyűre vált, de ne örüljenek az FPS-ek mesterei, mivel a célzás hatékonyságát nem az ügyességünk, hanem a karakter statisztikái befolyásolják. Ha kardot rántunk, vagy kést ragadunk, akkor a harcot kívülről, harmadik személyű nézetből láthatjuk. Az irányítás nem túl bonyolult ebben az esetben, és mivel a késekkel és kardokkal sokkal komolyabb sérüléseket tudunk okozni vérszívó kollégáinknak, gyakrabban fogjuk ezt a fajta harcot előtérbe helyezni.

Az éjszaka teremtményeinek természetesen vannak különleges képességeik, melyek a programból sem maradhattak ki. Ezen képességek akkor vethetők be, ha karakterünk eleget táplálkozott, vagyis elég vértől szabadította meg a gyanútlan polgárokat. A készségek egy része harcban használatos, de épp elég trükk marad, melyeket a küldetések békésebb szakaszaiban vethetünk be. Ilyen lehet egy áldozat agyának kifürkészése a fontos információk keresése közben, segítő szellemek megidézése, de ilyenek a különféle lopakodási technikák is.

Ha a program grafikáját akarjuk vizsgálgatni, talán elég annyit mondanunk, hogy a Valve Source motorja dübörög a játék alatt, vagyis azon engine, mely a Half-Life 2 megjelenítéséért is felelős. Persze a motor kiváló minősége még nem garantálja, hogy a játék kapásból Half-Life 2-es minőségű grafikával fogad minket, és ez igaz a Vampire: The Masquerade - Bloodlines esetében is. A program ugyan igen impozáns, de azért látszik, hogy a fejlesztők idejét alaposan lefoglalta, hogy szerepjátékot, és ne shootert írjanak. A karakterek arcmimikája lehetnek kissé életszerűbb a Source motorhoz képest, Los Angeles utcáin azért gurulhatna néhány autó is a bánatosan vánszorgó gyalogosokon kívül, és az rendben van, hogy a vámpírok látnak a sötétben, a játékos viszont nem, így talán nem kellett volna annyira sötétre tervezni az egyes helyszíneket, hogy a monitor fényerősítő gombja után kelljen nyúlnunk.

A hanghatások területén egy meglehetősen kétarcú játékkal találjuk szembe magunkat. Maguk a hangeffektusok igencsak gyengére sikeredtek. Az kétségtelen, hogy egy éjszakai város nem nyüzsög, de azért a funkcionálisnál összetettebb hangokra számíthatunk. Az érme másik oldalát a karakterek beszéde, valamint a játék zenei anyaga jelentik. Az Activision több, nevesebb együttessel is szerződést kötött, akik muzsikája felcsendül a vámpírunk által meglátogatott szórakozóhelyeken, vagy bárokban.

Érdekes egy játék ez a Bloodlines. Ha csak mint egy modern, első, vagy harmadik személyű nézetből is játszható RPG-ként tekint rá, akkor mindenképpen megérdemel egy magas osztályzatot, viszont ha azt vesszük figyelembe, hogy milyen kedvelt az asztal mellett szerepjáték, amit megvalósít, akkor nem túlzás kijelenteni, hogy többet vártunk volna a Troika próbálkozásától...

Rendszerkövetelmény:

Processzor P3 800
RAM 256 Mbyte RAM
HDD 3,2 GB
VGA 64 MB VRAM
DirectX verzió Directx 8.1


Előző
  • 1
  • 2
Következő