Shawn Fanning, a legelső zenefájlcserélő, a Napster fejlesztőjének új internetes szolgáltatása lehetővé teszi a lemezkiadók számára, hogy kiadványaik jogtalan másolatait letiltsák a hálózatról, ugyanakkor a felhasználók a Snocapen legálisan férhetnek majd hozzá kedvenc zenéikhez.

Fanning két cégtársával közösen, pénteken nyilvánosan is nyilatkozott vadonatúj projektjéről, amely a Snocap nevet viseli. Az új név egy új zenefájlcserélő technológiát takar, amely a Napster-alapító közlése szerint egyaránt képes kiszolgálni a felhasználók, illetve a zeneipar érdekeit is.

A most 24 éves Shawn Fanning elmondása szerint az újfajta fájcserélő technológia legálisan teszi lehetővé a zenefájlok internetes megosztását. A rendszerben a Philips egy speciális technológiájának felhasználásával beazonosítják az összeg megosztott zeneszámot: ezzel lehetőséget biztosítanak a lemezcégek számára, hogy az interneten terjeszteni nem kívánt zenéik elérését blokkolhassák vagy éppen fizetőssé tegyék. A lemezkiadók ezenkívül meghatározhatják azt is, hogy a hálózatról letöltött zenéiket megvásárlás előtt meg lehessen-e hallgatni, illetve a már megvett zenéket meg lehessen-e osztani, vagy CD-re lehessen-e arhiválni. A Snocapen alapjául szolgáló technológia ezek mellett kiszűri majd a sérült vagy hamis, esetleg vírusokat tartalmazó állományokat is. Fanning új cége nem közvetlenül a végfelhasználókkal, hanem zeneértékesítőkkel áll majd kapcsolatban, s jelenleg tárgyalásokat folytat több peer-to-peer szolgáltatást működtető társasággal, online zeneáruházzal és lemezkiadóval, s már megállapodásra is lépett a Universal Music Grouppal.

Mint ismeretes, az első internetes fájlcserélőt, a Napstert, 1999-ben hozta létre egy 19 éves egyetemista, Shawn Fannin.  Az ingyenes MP3-ak lelőhelye hatalmas népszerűségre tett szert, ám 2001-ben működése beszüntetésére kényszerült, miután szerzői jogsértés miatt a hanglemezipar több pert is indított ellene. A Napster 2002 nyarán csődeljárást kért maga ellen, ezt követően hitelezői árverést írtak ki értékesítésére, amelyen végül körülbelül 11 millió dollárért keltek el a cég vagyontárgyai, melyeket az ekkor még főként CD-író szoftvereiről ismert Roxio vásárolt fel, amely később fizetős zeneboltot indított a márkanév felhasználásával.