Időfolyam befolyásolása a győzelem kulcsa

Vágólapra másolva!
Nehéz új ötlettel előállni a first person shooterek kategóriájában, mint ahogy minőségben is nehéz felülmúlni a kategória legjobbjait. Az orosz Saber Interactive viszont vállalkozik rá, hogy mind tartalom, mind forma terén nagyot alkosson.
Vágólapra másolva!

Az kétségtelen, hogy a first person shooterek, és úgy általában az akcióprogramok azok a játékok, melyekben a fejlesztők a legújabb technikai újdonságokat kipróbálják. Ennek megfelelően ez a műfaj rendkívül telített, és olyan csúcsjátékok képviselik, mint a Half-Life 2, a Painkiller, a Doom 3, a Far Cry, vagy akár a Thief sorozat legújabb része. A kategóriának azonban sajátossága, hogy túl sok ötlettel nem rukkolhatnak elő a készítők, mivel ha túlbonyolítanák játékaikat, akkor a termék már nemigen érdekelné a célközösséget. A szentpétervári Saber Interactive azonban valami olyasmit talált ki, ami az fps-ek körében mindenképen újdonságnak számít, és a shooter hangulatot sem veszi ki a játékból.

Először is fontos megjegyeznünk, hogy a TimeShift készítése még nagyon korai szakaszánál tart, így a világhálón is meglehetősen szerény mennyiségű információra bukkanhat az olvasó. Hogy pontosan milyen történettel találkozhatunk a programban, az egyelőre titok, de az már kiszivárgott, hogy egy olyan forgatókönyvíró dolgozik a háttértörténeten, aki a hollywoodi filmstúdióknak is készített nem is egy színvonalas munkát. A shootereknek sosem a sztori volt a legerősebb oldaluk, de egy ötletes történet mindenképpen nagyot dobhat a játékon.

De nézzük meg, mi is az a bizonyos újítás, amiről korábban említést tettünk. A főhős, akit természetesen a játékos alakít, általában a hagyományos eszközökkel, vagyis lőfegyverekkel és robbanószerekkel teszi ártalmatlanná az útjába kerülő gonoszokat, amiben még nincs is semmi különleges. Az viszont már nem mindennapi, hogy a Sands of Time-ban látott ötlethez hasonlatosan a főszereplő uralja az idő folyását, melyet lelassíthat, vagy bizonyos képességeket fejlesztve megállíthat, vagy akár visszájára is fordíthat.

Ez természetesen alapvetően befolyásolja azt a taktikát, amit a küldetések teljesítésénél alkalmazhatunk. Még arról sincs hír, hogy pontosan milyen módon és időközönként használhatjuk az idő lelassítását, megállítását, vagy megfordítását, de az bizonyos, hogy egyes pályákon meg kell várnunk, míg "feltöltődik" ez a lehetőség, úgyhogy jól fontoljuk meg majd, hogy mikor nyúlunk az időhöz.

Leginkább akkor érdemes ehhez az eszközhöz nyúlnunk, mikor a hagyományos fegyverek nem bizonyulnak elég hatékonynak, vagy éppen már nagyon szorul a hurok nyakunk körül. Ha mondjuk már csak egy töltény van pisztolyunkban, az ellenség pedig ránk szegezi teli tárral felszerelt puskáját, érdemes megállítani az időt, az ellenfél mögé kerülni, majd a homokóra visszafordításával leadni a halálos, győzelmet jelentő lövést.

A program alatt a Saber Interactive Saber3D nevű motorja dolgozik, ami mind a grafikáért, mind a játék fizikájáért felel majd. A motornak köszönhetően a környezetünkben lévő tárgyak a HL-2 objektumaihoz hasonló realisztikusságával viselkednek, amit szintén belevehetünk időt manipuláló akcióinkba. Esetleg belevághatunk egy olyan kockázatos manőverbe, mint az ellenségek figyelmének felhívása egy üres láda mögül, mely ládát teletömtük robbanószerekkel. Ha az ellen megindul felénk, az időt megállítjuk, hátukba kerülünk, majd ha elég közel érnek a ládához, mi repítjük velük együtt levegőbe egy jól irányzott lövéssel.

Ha már a jól irányzott lövéseknél tartunk, az idő manipulálásának lehetősége valamelyest háttérbe szoríthatja az arzenál jelentőségét. Ez persze relatív, hisz egy shooterben ez sarkalatos pont, minek megfelelően helyet kaptak különféle pisztolyok, puskák, az elmaradhatatlan shotgun, rakétavetők, rengeteg gránát, és a szintén hagyományosnak tekinthető távcsöves puska, mely látcsövére ezúttal több közelítési távolság is került. Az ellenségek ugyan nem tudják sem lelassítani, sem megállítani az időt, de azért ne reméljük, hogy szájtátva várják, hogy puskavégre kapjuk őket.

A fejlesztőcsapat csak őszre ígéri a program elkészültét, így még számos ötlet kerülhet a végleges változatba, habár első olvasásra az idő befolyásolásának lehetősége is elegendőnek hangzik, hogy megnyerje a TimeShiftnek a játékosokat. Persze nagy felelősséget tesz a készítők vállára, hogy ne váljon ezzel a lehetőséggel túl könnyűvé a program, de bízunk benne, hogy az orosz szakemberek megbirkóznak a feladattal.