Készül a Battlefield 2

2005.01.20. 16:49

Már dolgozik a svéd Digital Illusions gárdája a népszerű második világháborús akcióprogram, a Battlefield második részén. A remélhetőleg az idei év elejére elkészülő játékhoz új grafikus, audio- és fizikai motort is készítettek a fejlesztők.

Három esztendővel ezelőtt hatalmas sikert aratott a svéd DICE gárdája a Battlefield 1942 című programmal. Ezt sokan annak tudták be, hogy egyfelől szinte csak a MOHAA-val kellett megküzdeni a legjobb második világháborús shooter címéért, másfelől a BF 1942-ben a járművek és a csapatok kaptak nagy hangsúlyt, ami akkoriban még nem volt annyira elterjedt. Azonban az azóta eltelt esztendők során sem kopott meg sokat a játék népszerűsége, sőt, nem egy gamer tartja máig a legjobb WWII-es lövöldözős alkotásnak a Battlefield 1942-t. A nagy sikerre való tekintettel elég hamar rebesgetni kezdték a második részt, melyből ha minden igaz, az idei év elő hónapjainak valamelyikére lehet is valami.

Miben lesz más a Battlefield 2, mint az 1942? A válasz nagyon egyszerű: szinte mindenben. Egyfelől folytatva a Battlefield: Vietnamban megkezdett haladást a történelem számegyenesén, a játék színhelyei nem a második világháború harcmezei, hanem modern hadszínterek. Napjaink egyik legforróbb pontjai a közel-kelet, valamint Ázsia távolabbi régiói - lásd: Észak-Korea -, így a program második részében is ezekkel a térségekkel találkozhatunk.

A játékmenetben túl sok újdonságra ne számítsunk, de nincs is szükség forradalmi változtatásokra e téren az eredeti program sikerét figyelembe véve. A második részben felbukkan két új karakterosztály: az egyik egy nehézfegyveres katona, aki sokkal több lőszert képes magával vinni, mint a többiek, és ráadásul ezeket a töltényeket még szét is oszthatja csapattársai között. A másik osztály egy Spec Ops harcos, aki belopózik az ellenfél sorai közé, illetve mögé, és megpróbálja a levegőbe repíteni a fontosabb objektumokat, vagy legalábbis végrehajthat valamilyen szabotázsakciót.

Rengeteg karakterisztika bukkan fel a második részben, melyek segítségével tetszés szerinti irányba fejleszthetjük a hőseinket. Ennek megfelelően már nem biztos, hogy mondjuk egy harctéri orvos annyira sebezhető lesz, mert mondjuk a játékos kellő mértékben növelte a doktor fegyverhasználatra vonatkozó képességeit - ami persze azért az orvosi tudás rovására megy. A sikeres harcok után tapasztalati pontokat kapnak a játékosok, melyeken a statisztikák javítása mellett még új fegyvereket is beszerezhetnek.

Mint említettük, az eredeti Battlefield 1942 sikeréért többek közt a csapatok szerepletetése volt felelős, így magától értetődő, hogy ebben a részben is döntő fontosságú lesz az akciók összehangolt végrehajtása. A kor követelményeinek megfelelően csapattársainknak igen egyszerű módon, akár egy-egy billentyű megnyomásával adhatunk bizonyos utasításokat, de akár "csevegő" módban is elmondhatjuk, hogy mik az elgondolásaink. Ezen a téren a játék nagyon felhasználóbarát arcot mutat: például ha felbukkan egy ellenség a képernyőnkön, elegendő egyetlen gombot megnyomni, hogy tájékoztassuk társainkkal, hogy hol van az ellen, és hogy méltóztassanak támadást végrehajtani ellene.

Nem csak tartalmilag, hanem technikailag is szinte minden kicserélésre kerül a második epizódban, ami nem is csoda, figyelembe véve az első BF megjelenése óta eltelt három esztendőt. Új lesz minden: a grafikus motor, a fizikai motor, de még a hangokért felelős engine is lecserélésre kerül egy saját fejlesztésű DICE munkára. Ezeknek az új motoroknak köszönhetően természetesen a legújabb technikákkal találkozhatunk a rongybaba effektustól a részletes arcmimikán át a hadi eszközök aprólékos modellezéséig. Hadi lépéseinkbe most is bevonhatjuk a környezetet, vagyis kedvünk szerint lőhetünk szét mindent a közelünkben.

A többjátékos módban, ami ezúttal is a sava-borsa lesz a programnak - kérdéses egyáltalán, hogy lesznek-e single player missziók -, a fejlesztők tervei szerint száznál is több virtuális katona hadakozhat majd egymás ellen egy térképen, ami előrelépés a BF 1942 hatvannégy karakteréhez képest. Igazi újdonság, hogy nem mi választjuk majd ki a térképek méreteit, hanem a program automatikusan állítja be azt a játékosok számának függvényében.

Szaporodnak a világháborús és egyéb akciójátékok, de a BF 1942 még mindig a kategória elitjéhez tartozik. Mivel a Digital Illusionsnek rengeteg tapasztalata van, és ott áll mögöttük az EA teljes mellszélességgel, nem kétséges, hogy a Battlefield második epizódjával sem okoznak majd csalódást a játékosoknak.

KAPCSOLÓDÓ CIKK