Az évről évre megrendezett Visitor Media Research című felmérésben való részvétel alkalmat ad minden internetezőnek arra, hogy válaszaival segítse az általa is látogatott ingyenes tartalmakat nyújtó honlapok médiaértékesítését. A felméréshez használt online kérdőívekben a világhálót használók internetes médialátogatási és vásárlási szokásait vizsgálják majd.
A Visitor Media Research kérdőíve több mint 300 honlapon - többek közt az [origo]-n - fut majd egyszerre, és a válaszadás során - mely körülbelül 30-35 percet vesz igénybe - mintegy 90 portálról, online médiumról mondhatnak véleményt a kitöltésre vállalkozó internetezők. Az alapsokaságot a hazai, hetente legalább egyszer internetezők képezik, míg a célcsoport a közel 90 vizsgált honlap és portál látogatóiból kerül ki. Az online kérdőíves felmérésben - az elmúlt évek tapasztalataira alapozva - várhatóan minimum 10 ezer fő vesz majd részt - olvasható a társaságok közleményében.