Botlott szerződésében a Pannon

2005.07.13. 16:42

Havidíjassá módosította egyszeri díjas kiegészítő csomagját a Pannon GSM, majd visszavonta a módosítást. Ugyanakkor az augusztustól hatályos üzletszabályzat még tartalmazza a havidíjas megoldást.

A Pannon GSM egyszeri díjas, Díjcsökkentő kiegészítő csomagja július 22-től havidíjasra változik - adta hírül a Mobilaréna című magazin. A lap - és néhány előfizető is - nehezményezte, hogy a szerződéskötéskor még csak egyszeri (790 forintos) díjat számlázó Pannon visszamenőleges hatállyal módosította üzletszabályzatát, és 590 forintnyi havidíjhoz kötötte a kedvező elszámolást tartalmazó csomagot. A Díjcsökkentőt igénybe vevők számára egyébként az előfizetők havi forgalmát két díjszabás szerint is kiszámolja a szolgáltató, s a kedvezőbb végösszeget számlázza ki.

A szolgáltató utóbb visszavonta a megjelent közleményt, és biztosította ügyfeleit, hogy továbbra is a régi feltételekkel vehetik igénybe a díjcsomagot. Ugyanakkor a szolgáltató augusztus 1-jétől érvényes üzletszabályzata továbbra is említi a havidíjas konstrukciót (az utóbb visszavont módosítás július 22-től lépett volna életbe). Somlyai Dóra, a Pannon GSM kommunikációs igazgatója lapunk érdeklődésére elmondta: a feltételek nem változnak, marad az egyszeri regisztrációs díj, s módosítani fogják az üzletszabályzatot.

A Pannonnál nem először fordul elő, hogy a weboldalon található információk a sajtóvisszhangot követően megváltoznak: két évvel ezelőtt ősszel egy ingyenesnek meghirdetett tarifacsomag-váltásért utóbb mégiscsak kiszámláztak 900 forintot, sőt, ehhez igazították üzletszabályzatukat. Később azonban visszatértek a korábban ígért ingyenességhez, és valamennyi érintett előfizetőnek visszafizették a levont 900 forintot.

Nem volt ilyen egyszerű a Vodafone GPRS-szolgáltatására előfizetők helyzete. Noha még 2002-ben korlátlanként hirdették meg a szolgáltatást, alig több mint fél évvel később mégis adatforgalmi korlátozást vezettek be, ami az internetezési szokások megváltoztatását vagy többletköltséget jelentett a felhasználóknak. Többéves pereskedéssel sikerült csak arra kényszeríteni a szolgáltatót, hogy vonja vissza a korábbi szerződésmódosítást, ám itt nem volt automatikus a kártérítés: a felhasználóknak egyenként kellett (volna) kérniük, hogy a többletköltségeket a mobiltársaság megtérítse.

KAPCSOLÓDÓ CIKK