Holttestek százai borították el a városok utcáit - számoltak be a katasztrófaövezetet megjárt túlélők a World of Warcraft online szerepjáték virtuális világában kitört járványról.

A betegség áldozatainak számát több ezer főre becsülik annak ellenére, hogy a járvány csak három játékszerveren terjedt el - adta hírül a BBC News. A halálos kór a játékosokat megszemélyesítő figurákat fertőzi meg és pusztítja el, amellyel a virtuális világban kalandoznak. A World of Warcraft (WoW) 2004. novemberében indult el, és azóta is a legnépszerűbb online szerepjáték: világszerte már több mint kétmillió játékosa van.

A virtuális kalandorok előfizetési díj fejében használják a hivatalos játékszervereket, a járvány viszont már olyan méreteket öltött, hogy élvezhetetlenné teszi a szolgáltatást. A beszámolók szerint aki a fertőzött szervereken játszik, biztosan elkapja a kórt, ahogy beteszi a lábát egy nagyobb városba. A betegség, amely folyamatosan sebzi a karaktereket, a kezdő szintű játékosok figuráival azonnal végez, így főleg az új felhasználókat tizedeli. Az emberek által irányított szereplők ugyan idővel újraélednek, de az előző életükben megszerzett virtuális javaik kárba vesznek, az World of Warcraftben eltöltött játékidő árával együtt.

Állatok terjeszthették el

A játék készítői először azt hitték, hogy a járvány programhiba miatt robbant ki, hamarosan fény derült azonban az igazságra: a játékosok maguk robbantották ki azt. A Blizzard fejlesztői a múlt héten tették elérhetővé Zul'Gurub névre hallgató helyszínt, ahol a Hakkarral, a "vér istenével" mérkőzhetnek meg a kalandorok. Amikor a játékos megöli ezt a főellenséget, akkor kapja meg a betegséget: Hakkar ugyanis halálakor a "corrupted blood" (rossz vér) nevű varázslatot zúdítja rá ellenfelére.

A betegség eredetileg csak a Hakkar holtteste közelében tartózkodókat fertőzte meg, ezért eleinte nem terjedt el nagyobb területen. Egyes játékosok azonban rájöttek, hogy a kórt a virtuális világot benépesítő állatok is elkaphatják. Többen valószínűleg egy egész falkányi állatot hurcoltak magukkal a "véristen" birodalmába, hogy aztán az orkok fővárosában, Orgrimmarban eresszék szélnek őket.

A járvány itt robbant ki, mivel a zsúfolt nagyvárosban villámgyorsan terjedni kezdett a betegség a játékosok között. A helyzetet súlyosbítja, hogy a fertőzött állatok, amelyeket a számítógép irányít, nem pusztulnak el, mivel kór nem hat rájuk, csupán hordozói annak.

Forrás: [origo]

Az egyik játékos saját készítésű videofelvételén (amelyből illusztrációink is származnak) jól látszik, ahogy a sorra megfertőződő karakterek folyamatosan sebződnek egészen addig, amíg meg nem halnak. A szereplők között egy állatfigura is szaladgál, így elképzelhető, hogy a felvétel helyszínére ő hurcolta be a gyors lefolyású betegséget.

Egyelőre nem tudják megfékezni

A World of Warcraftet üzemeltető Blizzard már megpróbálta megfékezni a járványt gyors szoftveres javítások és a fertőzött szerverek sorozatos újraindítása révén, de rajongói oldalak beszámolói szerint a kór nem tűnt el, és az igazi vírusokhoz hasonlóan újra meg újra tizedeli a játékosokat egy-egy elszigetelt területről kiindulva. A WoW fanatikusai szerint idő kérdése, hogy a járvány mikor robban ki több szerveren is, ahogy valaki eljut Hakkar elpusztításáig.

A "rossz vér" átka nem az első járvány az online játékok történetében. 2000. májusában a The Sims játékosai között kezdett el terjedni egy virtuális kór, amelyet tengerimalacok terjesztettek.