Kisorsoltuk a Commodore 64-et

Vágólapra másolva!
Hétfőn délelőtt sorsoltunk, a három szerencsés nyertest e-mailben értesítettük: elkelt hát a retró-nyereményjátékunkon meghirdetett, eredeti Commodore 64-es számítógép és a számítástechnika hőskorát idéző három könyv.
Vágólapra másolva!

Tavaly év végén hirdettük meg játékunkat, melynek fődíját, egy Commodore 64-es számítógépet január 9-én délelőtt sorsoltunk ki. A szerencse Erdős Miklós budapesti olvasónknak kedvezett, gratulálunk! A felajánlott könyveket, amelyekhez egy kép-, video- és hanganyaggal gazdagon illusztrált multimédiás CD-ROM is tartozik (Kovács Győző: Válogatott kalandozásaim Informatikában) Kincses Bence marcali és Mészáros József egri olvasóink nyerték.

Csak jó megfejtést kaphattunk

A felhívásra összesen 211-en küldték be megfejtéseiket. Mivel az az e-mail cím, amire vártuk a leveleket, a pontos válaszok betűjeléből adódott, ezért nem tudjuk, hogy hány pontatlan megfejtéssel próbálkoztak olvasóink, mindenesetre a 211 olvasónknak volt esélye nyerni. A nyertest a szerencse is segítette: a random.org weboldalon kértünk három számot egy és 211 között, majd megszámoltuk, hogy a levelek létrehozási idejének sorrendjében hányadik levél írójának kedvezett Fortuna. A random.org a 10., 46. és az 5. beküldőt részesítette szerencsében - ők nyerték a számítógépet és a könyveket.

Megfejtések:

Az első kérdés ez volt: "Mikor szűnt meg végleg a Commodore cég?" A helyes válasz az a jelű volt, vagyis 1994-1995-ben. Nem mi voltunk a bizonytalanok az évszámban, hanem egy kedves olvasónk jelezte: félreérthető a kérdés-válasz párosítás: a Commodore cég csődbejelentésére ugyanis 1994. április 29-én került sor, az Escom AG azonban csak 1995-ben vásárolta fel a cég maradékait. Ezért írtuk az 1994/1995 formátumban a dátumot.

A Pac Man játék megjelenésének éve 1980 volt, a helyes válasz a második kérdésre tehát a c jelű. A winchester - mint korábban beszámoltunk róla, két 30 megás egység alapján kapta a 30-30-asnak is hívott ismétlőpuska nevét - itt az a válasz volt a helyes. A Super Mario játék jellegzetes ellenség-figurája pedig a teknős (d válasz).

Mindenkinek köszönjük, hogy részt vett a játékban, reméljük, hogy ha kézzelfogható nyereménnyel nem is tudtunk minden olvasónknak örömet szerezni, kapcsolódó cikkünk a 80-as évek számítógépes játékainak ismertetésével néhány kellemes emléket idézhetett elő.