Vágólapra másolva!
Lenne igény a 3G-s mobilokra sugárzott tévéadásokra, de azokat nem útközben, hanem otthon néznék a felhasználók - derül ki egy brit felmérésből.
Vágólapra másolva!

A brit O2 mobilszolgáltató és a szigetország legnagyobb műsorszóró hálózatát működtető Arqiva 375 ember részvételével végzett felmérést a felhasználók mobilos tévézési szokásairól - írja a The Independent. Az Oxfordot és környékét lefedő kutatás során 16 csatorna vételére alkalmas 3G-s telefonokat osztottak ki a 18-44 éves résztvevőknek.

A tapasztalatok azt mutatták, hogy a kiválasztott felhasználóknak tetszett a mobilos tévézés lehetősége, és háromnegyedük egy éven belül elő is fizetne egy ilyen szolgáltatásra. A szolgáltatók várakozásaival ellentétben viszont a felmérésben résztvevők legtöbbje, 36 százalékuk otthon nézte az adásokat. A munkahelyére vagy az iskolába 23 százalékuk vitte magával a készüléket, tömegközlekedés közben 21, autóban pedig 7 százalékuk nézte az adásokat.

A felmérés résztvevői átlagosan heti három órát tévéztek a mobilon, és leginkább naponta egyszer vagy kétszer kapcsolták be a készüléket, egy alkalommal átlagosan 23 percre. Ez nagyjából megfelel egy híradó vagy egy tévésorozat-epizód időtartamának, amit a megtekintett műsorok összetétele is ezt igazolja: híreket, sorozatokat, zene műsorokat, dokumentumfilmeket és sportműsorokat néztek legtöbben. A felmérésből kitűnt, hogy a felhasználók legtöbbje nem szakította meg a tévézés miatt napi rutinját, mivel leginkább kora reggel, ebédszünetben és este vették elő a mobilt.

Ez lehet a legnépszerűbb 3G-s szolgáltatás

A most begyűjtött pozitív visszajelzéseket arra szeretné kihasználni a két brit szolgáltató, hogy további frekvenciákat szerezzen a mobil szélessávú tévéadások sugárzásához. A cégek szeme előtt Korea példája lebeg, ahol már több mint 300 ezer előfizetője van a 3G-s adásoknak, és egy korábbi felmérés szerint Németországban is a tévénézés lett az új technológia felhasználóinak kedvence.