A Sony elaltatja a robotkutyát

Vágólapra másolva!
Hét évvel Aibo születése után bezár a robotkutya-kennel: a Sony felhagy az otthoni robotok gyártásával.
Vágólapra másolva!

A robotkutya a japán cég megszorító intézkedéseinek esett áltozatul: ugyan 1999 óta körülbelül 150 ezer darabot adtak el Aibóból, a Sonynak nem éri meg hobbirobotokat gyártani - adta hírül a ZDNet. Az átszervezésnek áldozatul esett Qrio, a cég humanoid robotja is, amely a kereskedelmi szériát sem érte meg, a vállalat pedig a drága fejlesztések helyett inkább a jövedelmező tömegtermékek felé fordul.

A kétezer dolláros (körülbelül 410 ezer forintos) robotkutya már csak ára miatt sem terjedt el széles körben, inkább a high-tech rajongó kisebbség játékszere volt. Megjelenése után az Aibo divatot teremtett, és az egyszerűbb másolatok mellett komolyabb vetélytársai is akadtak, például a Sega robotkutyája.

Már az első modellbe is a Sony egy sor technológiai újítását integrálták, mint például a Memory Stick kártyák vagy saját oprendszerük, nem is beszélve a robotikai fejlesztésekről. Aibo időről időre új dolgokat is tanult: legújabb változata már 1000 szót használva beszélt, gazdája hangparancsaira és mozdulataira is reagált, fotózni tudott saját kamerájával, és a képeket blogban tette közzé, valamint zenelejátszó is volt benne.

A robot legyen inkább igásló

A megmaradt robotkutya-készleteket kiárusítja a Sony, a már gazdára lelt példányokhoz pedig még hét évig biztosít támogatást. A fejlesztések eredményeit más termékeknél felhasználja a cég, de ezeket már nem éleszti újra, Qrio jelenlegi modellje pedig bemutatókon lesz látható. A japán cég robotpiacról való kivonulása az amerikai gyártók álláspontját erősíti, amely szerint a háztartási robotok fejlesztése merő pénzkidobás: ugyan ezek a modellek népszerűek, és nagy feltűnést keltenek, de alig van rajtuk haszon. Az iRobot és a Workhorse Technologies ezért az emberek számára veszélyes feladatokat ellátó specializált munkarobotok fejlesztésére állt rá.