Ha nincs vásárló, az áruház megy a vevőhöz

2006.03.02. 11:37

Hamarosan új hirdetési formával találkozhatnak az internetezők: egy weboldalon a hirdetésnek megfelelő méretű hely elegendő lesz áruvásárlásra.

Bannerbe (hirdetési csíkba) gyömöszölhető komplett webáruház ötletével rukkolt elő egy hazai cég. A "banner shopping"-nak nevezett - a kitaláló által szerényen korszakalkotónak tartott - hirdetési forma lényege, hogy egész kis helyen, mindössze egy hirdetési csík alig néhány száz pixelnyi felületén lehet elvégezni mindent, amire egy internetes vásárlásnál szükség van. Kezdve az áru kiválasztásától, a regisztráción át a vásárlási folyamat elindításáig a vásárlás teljes folyamata ezen a kis felületen zajlik.

Jutalék vásárlás után

A hirdetésboltot flash technológiával lehet létrehozni, s lehetőség van arra, hogy például egy könyvismertetés mellett az adott könyv, vagy szerzőjének több más műve közül válasszon az olvasó. A flash ugyanakkor meglehetősen sávszélesség-igényes médiatípus, amivel kapcsolatban az új hirdetési formát kieszelő Viala Kft. is elismeri, hogy ez még kritikus része az ötletnek.

Az új hirdetési formában az a lényeges újdonság, hogy a látogató nem egy hirdetésre kattintva jut el egy webáruház oldalára, hanem azon az oldalon intézheti a netes vásárlást, ahol magát a hirdetést meglátta. Míg az internet hőskorában a Cost-Per-Thousand (CPT) (ezer megjelenésenként fizetett hirdetések) volt az üdvözítő internetmarketinges megoldás, a Google óta a Pay-Per-Click (PPC) (a hirdetésre kattintók száma alapján fizető hirdető) lett a menő, a Viala szerint a Pay-Per-Sale (PPS) (jutalékot csak a vásárolt áruk után hozó) hirdetésre ez az ötlet bizonyul majd a leghatékonyabbnak.

Az új típusú marketingeszköz a feltalálók szerint blogokon éppúgy hatásos lehet, mint nagyobb portálokon. A hirdetést egyelőre élesben egyelőre nem látni sehol, csak kiagyalójának honlapján találni egy demonstrációs oldalt.

MTI-OTS - [origo]

KAPCSOLÓDÓ CIKK