Felvásárlások és fejlesztések a T-Online-nál

2006.05.17. 13:48

A T-Online portfólióbővítéséről és internetes pozíciójáról is számot adott Simó György a vállalat vezérigazgatója, a távközlési világnap alkalmával rendezett sajtótájékoztatón.

Az Adnetwork akvizíciójával a vállalat a kisebb, ám feltörekvő tartalomszolgáltatókat kívánja piaci "helyzetbe hozni": számukra a T-Online által nyújtott portfólió és online felületek mindenféleképpen kiugrási lehetőségeket jelentenek. Mindemellett természetesen a már meglévő portfólió is erősödik mind hozzáférési oldalon, mind tartalomban.

iWiW

Az április végén a T-Online szerződést írt alá a legnagyobb közösségi portált üzemeltető iWiW Kft. megvételéről. A felhasználók által korábban tapasztalt lassú és néha akadozó elérések és letöltések lassan megszűnnek: a szervereket folyamatosan cserélik. A szolgáltatás mögé a T-Online még több gépet állít be, hogy legyen tartalék kapacitás, ennek köszönhetően a közeljövőben hamarosan elindulhat a meghívók osztása.

Az akvizíció óta tapasztalható, hogy a felhasználószám továbbra is folyamatosan növekedik: a tulajdonosváltás óta 77000 taggal bővült az online közösség, ezzel május közepére megközelítette a 740 000 regisztrált létszámot. A regisztrált felhasználók számának növekedése egyben azt is jelenti, hogy naponta 20-40-szer többen regisztráltak újonnan, mint ahányan a rendszerből kiléptek. A vásárláskor felmerült adatvédelmi aggályokkal kapcsolatban is történt előrelépés: az iWiW adatvédelmi eljárásának felülvizsgálata folyamatban van, a cég képviselői folyamatosan egyeztetnek az adatvédelmi biztos hivatalával.

Az iWiW oldalnak - a Webaudit adatai szerint - napi négyszázezer látogatója van, ezzel a negyedik legnézettebb magyar weboldal, az elmúlt két hétben pedig több alkalommal is a képzeletbeli dobogó harmadik fokára állhatott az auditált weboldalak napi egyedi látogatószám szerinti rangsorában. A vállalat május elején megvásárolta a legnagyobb hazai online hirdetési hálózatot, az Adnetwork Kft.-t, amellyel rá szeretné irányítani a figyelmet a kis tartalomszolgáltatókra.

IPTV

Tévénézés az ADSL-ről
Gyakorlatban próbáltuk ki az ADSL-en érkező tévé képességeit.Az IPTV működés közben

A T-Online Magyarország szintén tavasszal bejelentette, hogy megkezdi az IP alapú televíziós szolgáltatás műszaki tesztjét. Az IPTV-n a már megszokott tévénézési lehetőségen túl az előfizetők olyan új tartalmi szolgáltatásokat is kipróbálhatnak, mint a digitális videotéka, a műsorfelvevő, az elektronikus műsorújság, a szünetfunkció vagy a gyerekzár.

A tesztek jól haladnak, a következő lépésben a T-Online kibővíti a tesztelők körét; tervek szerint júliusban más területeken is hozzáférhetővé teszi az új technológiát. Minden újabb fázisban bővítik a hálózati lefedettséget, így az év második felére Budapest nagy része és öt vidéki nagyváros lesz "behálózva", ezeken a helyeken várható elsőként a kereskedelmi bevezetés. A mostani tesztidőszakban 35 tévécsatorna és 4 mozicsatorna kínálata érhető el, az IPTV videotékájában pedig több mint 250 film közül válogathatnak, köztük 185 mozifilm, 20 animációs film, 14 magyar film és 35 felnőtt film található meg.

Hirdetések

Az online hirdetési piacot érintő hír, hogy 2006 első negyedévében a Magyar Online Hirdetési Indexben (MOHI-ban) résztvevő nyolcak (Habostorta, HáziPatika, Index.hu, Napi Online, Portfolio.hu, Ringier Online, Sanoma Online, T-Online [origo] portfolió) reklámbevétele: 939 millió 411 ezer forint volt, ami 70 százalékot meghaladó növekedés a tavalyi azonos időben mért 550 millió 200 ezer Ft-hoz képest.

Az [origo] portfolió bevételei a MOHI-t meghaladó mértékben növekedtek 2006 első három hónapjában.
A tiszta online hirdetési árbevételek - vagyis a barterbevételeket és egyéb nem hirdetésjellegű bevételeket, valamint az ügynökségi jutalékot nem tartalmazó forgalom - eddig mért legnagyobb negyedéves bővülése egyes megfigyelők szerint annak köszönhető, hogy a politikai pártok a webes felületeket is intenzíven vásárolták a kampány során. A MOHI az online hirdetési piac egyetlen valóságos bevételekre alapuló indexe. 2005-ben 2004-hez képest a MOHI 40 százalék körüli növekedést mért.

Az [origo] kiadója a T-Online Magyarország Zrt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK