Két győztese - egy üzleti fődíjasa és egy "civil" díjazottja - is lett az idei Golden Blog versenynek. A kettős díjkiosztás oka, hogy több versenyző is a szavazóknak - vagy jótékony célra - kínálta fel nyereményét, ezzel motiválva közönségét a voksolásra

A Golden Blog idei nyertese a közönségszavazatok jóvoltából a Marketingcommando nevű napló lett. A blog részben kis- és középvállalkozásoknak kínál marketingötleteket, részben pedig a mögé szerveződött tanácsadó vállalkozásoknak keres ügyfeleket. Az egyébként szakmai körökben jó hírű blog egy - marketinges szemmel - nagyon ügyes trükkel motiválta látogatóit a szavazásra: ígéretet tett, hogy ha nyer, a fődíjat jótékony célra ajánlja.

Nyerő módszer

A nagyvonalú gesztus mögötti marketingstratégia úgy tűnik hatásosnak bizonyult: 1274 szavazatot kapott a blog a meghatódott közönségtől. A Golden Blog zsűrije érzékelve a versenyre gyakorolt befolyásolást - kiosztott egy "civil blog" fődíjat is, ezzel érzékeltetve, hogy a 937 szavazatot begyűjtő Sorozataddiktok című blog népszerűségét inkább tekinti mérvadónak - nem mellesleg a Marketingcommando sem "a" fődíjat, hanem az üzleti fődíjat tudhatja magáénak.

A versenyszabályzat által egyébként nem tiltott manipuláció eszközével korábban már más blog is élt: a verseny egy korábbi fordulójában handras (H. András) blogjában egyenesen a közönségnek ajánlotta fel a fődíjként nyerhető notebookot és az iPodot. Akkor még nem vált be a terv, a blog végül nem került be a kategórianyertesek közé sem. A jelenségről egyébként az egyik zsűritag is megemlékezett hálónaplójában.