A vásárlók dönthetnek, ki az év internetes kereskedője

Vágólapra másolva!
Az idén is várják a szervezők a közönség szavazatait az Év Internetes Kereskedője Díjra október 15-ig - közölte az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) az MTI-vel.
Vágólapra másolva!

Az Inter-Európa Bank és az IVSZ alapította díjat a nyertes egy éven keresztül használhatja, nyereménye a támogatók által biztosított médiafelületekből álló online kampány. Az alapítók célja a hazai internetes kereskedelem támogatása. A versenyben bárki részt vehet, aki online kereskedelmi tevékenységet folytat, és az internetezők szavazatukkal támogatják.

Az Év Internetes Kereskedője Díjat 2005-ben a Bookline nyerte el, az év legígéretesebb internetes kereskedőjévé tavaly a Bortársaság internetes oldalt választotta a zsűri. Az MTI korábbi híradása szerint a magyarországi internetes boltok viszonylag kicsik: 2004-ben a 81 százalékuk, 2005-ben pedig 75 százalékuk nem érte el a nettó 5 millió forint forgalmat.

Lemák Gábor, a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgató-helyettese az MTI-nek elmondta: a magyarországi online áruházak forgalma 2006-ban várhatóan eléri a 30 milliárd forintot. Míg 2001-ben alig lépte át a 3 milliárd forintot, addig 2005-ben 20 milliárd forint volt az áruházak forgalma. Magyarországon közel ezer online áruház működik, ebből mintegy 50 mozgatja a piacot. Dinamikus bővülés várható, a piac szereplőinek száma 2008-ra elérheti a kétezret.

A nagyközönség a www.evker.hu oldalon lehetséges. A zsűri aközött a harminc oldal között választja majd ki az év internetes kereskedőjét, amelyek a legtöbb közönségszavazatot gyűjtik. Voksolni október 15-ig lehet.