Varázsszemüveg és hajlított képernyő a HP-tól

Vágólapra másolva!
Hajlított panorámaképernyő, zsebre vágható virtuális valóság és megfizethető, de izmos PC-k: ezekkel szerené magának megnyerni a HP a számítógépes játékok kedvelőit.
Vágólapra másolva!

A világ (jelenleg) második legnagyobb számítógép-gyártója fellebbentette a fátylat a játékiparral kapcsolatos terveiről - adta hírül a BBC. A Hewlett-Packard még tavaly vásárolta fel a bivalyerős játékgépek egyik nagyágyújának számító VoodooPC-t, miután konkurense, a piacvezető Dell a hasonló profilú Alienware-t szerezte meg.

Panoráma és virtuális valóság

A cég azonban nem elsősorban a vastag pénztárcájú játékőrültek igényeit szeretné kielégíteni, hanem saját, egyrészt merőben újszerű, másrészt megfizetető koncepciókkal állt elő. A cég egyik ilyen terméke egy hajlított panorámaképet adó monitor lesz, amelyet elsősorban a szimulátorok, autóversenyek kedvelőinek szánnak, mivel azt is látni lehet majd rajta, ami a jármű mellett van.

A HP másik újítása egy olyan hordozható, PDA-szerű játékgép lesz, amely beépített kamerája segítségével tapogatja le a valós környezetet, és a képernyőn egy élőképpel kevert, animált virtuális valósággá alakítja azt. Ez utóbbiról egy reklámfilmet már a barcelonai 3GSM kiállításon is láthattunk, és tényleg elég merész újításnak tűnik: a koncepció szerint ugyanis készülék a játékosokat körülvevő utcákat formálja át a játék helyszíneivé, ahol például rejtett üzeneteket, kulcsokat, átjárókat kell megtalálniuk a varázsszemüveghez hasonlóan működő eszközzel.

Nem a konzolokkal mennek szembe

A fenti, még csak tervezett termékek megjelenéséről és pontos áráról a cég egyelőre nem adott információt, azonban azt is bejelentették, hogy az átlagos munkaállomásoknál erősebb, ám a Voodoo extrém kivitelű gépeinél olcsóbb, megfizethető árú modelleket is kihoznak. A HP stratégái úgy döntöttek, hogy a játékkonzolokkal nem szállnak harcba, ehelyett a PC-s, a mobilos és az online - jellemzően virtuális közegben zajló, közösségi jellegű - játékok kedvelőit szeretnék megnyerni maguknak. A globális játékpiac jelenlegi értéke körülbelül 35 millárd dollár, vagyis ekkora forgalomból szeretne magának minél nagyobb szeletet kihasítani magának a gyártó.