Évente napokat kell várni a lassú honlapokra

Vágólapra másolva!
A brit internetezők évi átlágban 2 és fél napot töltenek azzal, hogy weboldalak betöltődésére várakoznak a PC előtt. Többségük fél perc után fel is adja a próbálkozást, legtöbbjük pedig a billentyűzetét csapkodva éli ki dühét - derül ki egy friss felmérésből.
Vágólapra másolva!

A Tech.co.uk informatikai hírszájt számolt be a Tickbox.net cég által készített felmérés eredményeiről, melyet 1600 internetező bevonásával készítettek. A tanulmányból kiderül, hogy egy átlagos szigetországbeli internetező éves szinten 2 és fél napot töltenek azzal, hogy valamilyen honlap betöltődésére várakoznak.

Egy lassan betöltődő vállalati honlap nyomán a férfi és női internetezők is negatív képet formálnak egy cégről, s ha nem tudnak zavartalanul böngészni, a netezők 60-70 százaléka inkább egy rivális társaság honlapjára vándorol át.

A válaszolók több mint fele úgy nyilatkozott, ha egy szájt fél perc alatt nem töltődik be, vagy hibaüzenet jelenik meg a képernyőn, máshol próbálkozik tovább. Nyolcvan százalékuk úgy nyilatkozott, hogy internetezés közben leginkább a lassan betöltődő honlapok idegesítik. 71 százalékuk azon szokta felhúzni magát, ha egy honlap tartalmának megtekintésére valamilyen speciális szoftverre is szükség van, 61 százalékuk azt nem szereti, ha nem töltődnek be a képek egy oldalon, a netezők negyede pedig a nehezen megjegyezhető webcímeket tartja problémásnak.

A felmérés szerint egy problémás honlap felkeresésével a brit női netezők közül többen (33 százalék) próbálkoznak újra felkeresni a férifiaknál (25 százalék). A Tickbox.net tanulmánya szerint meglepő módon az 55 év feletti internetezők bocsátják meg legkevésbé az webezéssel kapcsolatos problémákat.

A statisztikák alapján a skótok a legtürelmetlenebb felhasználók a régióban. Az északírek közül többen hajlandóak várakozni, viszont hajlamosabbak a billentyűzeten kitölteni dühüket, ha valami nem működik megfelelően, míg a walesiek közül akadnak a legtöbben, akik egy webes problémát jeleznek egy cég ügyfélszolgálatának - legalábbis a tanulmány szerint.