A Blizzard szoftvercég Koreában, a cybersport Mekkájában jelentette be szombaton az egyik legnépszerűbb, hálózatban is játszható játékának folytatását.

A megjelenés időpontjáról még nem tudni, de a játékosoknak már az is nagy hír, hogy elkészül minden idők egyik legnépszerűbb valós idejű stratégiai játékának folytatása. A készülő szoftverből a cég egyelőre csak egy lélegzetelállító bevezető filmrészletet és a játékmenetet is bemutató videókat, valamint képernyőképeket tett közzé a Starcraft 2 weboldalán. (A felvételeket a nyitólapon a böngészőben lehet megnézni, de nagy felbontásban le is tölthetők innen.) 

A játék egy távoli naprendszerben az emberek és két idegen faj között zajló háború történetét dolgozza fel RTS, vagyis valós idejű stratégia formájában. A játékosnak a képernyőn kattintgatva kell kiépítenie a bázisát, feltárni a rendelkezésre álló nyersanyagokat, és az ezekből legyártott egységekkel egymásnak esni. A látványos és pörgős akciót kínáló játéktípus régóta közkedvelt eleme a számítógépes játékosok bajnokságainak.

A régóta várt folytatás képi világára jellemző, hogy művészileg tökéletesen elegyíti a rajzfilmek hangulatát a rendkívül részletgazdag filmes ábrázolással és a humorral. A Blizzard munkatársai a játékmenet újításaival kapcsolatban elárulták, hogy az egységeket egyszerűsítették ugyan, de jobban oda kell majd figyelni a gazdálkodásra, és sokkal többet számít majd a gyors helyzetfelismerés - és ígéretük szerint nehezebb is lesz, mint az előző rész, és annak kiegészítése. Természetesen a Starcraft 2-t is lehet majd hálózatban egymás ellen játszani, és kor követelményeinek megfelelően teljes egészében 3D-s játéktere lesz.