A világ első virtuális nagykövetséget nyitja meg a Second Life nevű online szerepjátékban  a Maldív-szigetek. A poligonvilágban létező intézmény valóságos szolgáltatásokat is nyújt majd,  hivatalos iratokat is be lehet nyújtani rajta keresztül.

Az Indiai-óceáni szigetállam abban bízik, hogy a Second Life-ban május 30-án megnyitandó nagykövetség segítheti az igazi idegenforgalmat, amely a valódi szigetország számára igen reális, létfontosságú bevételi forrás. Az online világ "diplomáciai szigetén" felkereshető virtuális Maldív-szigeteki nagykövetség egy valóságos képviselethez hasonló szolgáltatásokat kínál majd a látogatóknak: munkatársaitól például a beutazással, vízummal kapcsolatos információkat lehet majd információkat kapni egy számítógép által generált figura formájában jelen lévő nagykövettől.

Sajtóértesülések szerint Macedónia, a Fülöp-szigetek és Svédország ugyancsak arra készül, hogy a közeli virtuális nagykövetséget nyisson a Second Life-ban, amely az egyik legnépszerűbb online világ az interneten. 2003-ban indította egy amerikai cég, a Linden Lab, s jelenleg mintegy 6,6 milliós felhasználói táborral rendelkezik a világ különböző országaiból.

A "második élet" saját - virtuális - fizetőeszközzel is bír, melynek neve Linden dollár, ezt azonban a felhasználók akár valós pénzre is cserélhetik: ennek árfolyama az igazi valutákhoz hasonlóan folyamatosan változik, 260-270 Linden dollár (L$) ér egy amerikai dollárt.A fizetőeszköz azért bír nagy jelentőséggel, mert a játékosok akár ingatlant is vásárolhatnak a rendszerben - s adhatnak bérbe másoknak -, s virtuális tárgyakat s különböző szolgáltatásokat értékesíthetnek. Meglepő módon a semmiféle gyakorlati funkcióval nem rendelkező javak igen sikeresek, januárban mintegy ötmillió amerikai dollár értékben költöttek a felhasználók a rendszeren. Az Adidas is rendelkezik bolttal a Second Life-ban, ahol virtuális cipőket árusít 50 L$ körüli áron, a Toyotától pedig virtuális autót lehet venni 300 L$-ért.