A Doom atyja beintett a Vistának

2007.08.08. 15:30

John Carmack kijelentette, hogy a legújabb játéka nem használja majd az új Windows grafikus platformját, mert semmi szüksége rá.

Az id Software alapítójának elmondása szerint a DirectX 10 multimédiás vezérlőben "semmi olyasmi nincs, amiért tűzbe tenné a kezét", ezért a cég készülő játéka, a Rage nem támogatja majd azt - adta híról a Tech.co.uk. Carmack kijelentése már csak azért is fájdalmasan érintheti a Microsoftot, mivel a fejlesztő nevéhez a világ két legsikeresebb játéka, a Doom és a Quake kötődik, és alighanem ő az egyik legbefolyásosabb figura a szakmában.

A DirectX 10 a Windows Vista beépített eleme, és a redmondi szoftvercég elsősorban a játékfejlesztőket célozta meg újításaival, amelyek látványosabb grafikát és jobb teljesítményt ígérnek. Mindeddig azonban kiábrándítóan teljesített a platform: eddig alig jelent meg rá szoftver, és azok sem váltották be a cég ígéretét, a fejlesztők szerint pedig nem sokkal jobb, mint elődje, a DirectX 9.

Carmackék új szoftvere, a Rage inkább a cég saját fejlesztésű 3D-s grafikus motorjára épít, és hatalmas játékteret kínál majd a felhasználóknak, és az eddig bemutatott részletek alapján kevésbé lesz sötét hangulatú, mint elődei. A szoftver mind Playstation 3-on, mint Xbox 360-on, mind PC-n megjelenik majd, de azt még nem lehet tudni, hogy mikor.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK