A videojátékosok világbajnokságának hazai fordulójában négy kategóriában választották ki a négy legjobbat, aki Seattle-ben képvisel minket, és a show-n szépségverseny is volt lányoknak.

Vasárnap lezajlott a Wolrd Cyber Games 2007, vagyis a videojátékosok világbajnokságának hazai döntője. A szervezők idén igazán kitettek magukért, a "profi" bajnoki küzdelem mellé egy egész játékshow-t kerítettek: a Millenáris egyik hatalmas rendezvénycsarnokában, a Jövő Házában megrendezett eseményen egész sor játékot, repülő- és versenyautó-szimulátorokat próbálhattak ki a látogatók, de megmérkőzhettek egymással virtuális gitárpárbajban, vagy nézhettek számítógép- (modding) és gamerlány-szépségversenyt is, ahol a lányok természetesen játékban is megmérkőztek egymással.

Srácok a gép előtt

Az átlagos, avatatlan szemlélő számára a rendezvény úgy festett, mint egy hatalmas expó és egy ultramodern játékterem keveréke. A látogatók a nagyteremben és a galérián elhelyezett számítógépeknél, konzoloknál gyűrhették a játékokat, míg a profik - a tulajdonképpeni WCG-versenyzők - a színpadon, kivetítőn közvetített versengés során küzdöttek egymással.

Itt már igen komoly volt a tét: itt már ugyanis egy országos selejtezőt követően kerültek össze a legjobbak, négy különböző játékban, és a legjobb egyenesen a világbajnokságra megy tovább, amelyet Seattle-ben rendeznek meg. A magyar játékosok, bár hihetetlen gyorsan kattintgatnak és nyomkodják a billentyűket, nincsenek könnyű helyzetben a nemzetközi terepen: a világ gazdagabbik felén ugyanis a cybersportolónak is nevezett virtuális harcosok profik, úgynevezett "pro gamerek", vagyis a támogatásoknak és a komoly versenydíjazásnak köszönhetően ebből a tevékenységből élnek.

A győztes naponta több órát gépezik

Az ellenfelek pedig komoly felkészülés során tuningolják fel magukat. Egy hazai játékos a munka, vagy inkább jellemzően a suli mellett napi 3-4 órát játszik, általában az interneten keresztül, egy másik gép előtt ülő hús-vér ellenféllel, de emellett a majdani ellenfélből is felkészül: a játékról a versenyeken készített felvételekről nézi vissza annak meccseit, hogy kidolgozza a majdani taktikát - tudtuk meg a WCG-n mikrofonvégre kapott DNA-től ("civilben" Agárdi Péter), a Warcraft 3 hazai bajnokától.
 
A 17 éves versenyző, mint elmondta, tisztában van a rá Seattle-ben váró feladat nehézségével, vagyis azzal, hogy nehéz lesz a profik ellen. Rutinja mindenesetre van benne, hiszen már tavaly is megjárta a nemzetközi bajnokságot (akkor Olaszországban), de ennek ellenére szerényen nem a győzelemhez kért tőlünk bíztatást: inkább csak jó szórakozást kívántunk neki a majdani megmérettetéshez.
 

Hangulatjelentés a rendezvényről (jobb minőségben itt)

A cybersportnak a távol-keleten, Koreában van a legnagyobb respektje: ott a meccseket a tévé is közvetíti, a játékosokat pedig akár az utcán is felismerik a műfaj rajongói. Magyarországon elsősorban a show révén igyekeznek ismertséget és elismertséget teremteni a WCG-nek a szervezők - mondta el a rendezvénnyel kapcsolatos sajtótájékoztatón Szigetvári József, az IDG munkatársa.

A főszervező hangot adott azon véleményének is, miszerint "nem vesz úgy PC-t senki, hogy csak dolgozni akar", és a nemzetközileg elismert cybersportolóink akár az országimázst is javíthatják. Lemaradásunkra azonban Szigetvári is utalt: mint megtudtuk tőle, egy koreai kétszer annyit kattint egy meccs alatt, mint egy hazai versenyző. Ennek tükrében pedig igazán elismerésre méltó, ha a hazai játékosok jó helyezést érnek el a világbajnokságon, amely október 4-én kerül majd megrendezésre.