A szuperharcos megérkezett

Vágólapra másolva!
Kedden éjfélkor itthon is útjára bocsátották a rajongói által csaknem három éve várt lövöldözős játékot, a Halo 3-at. A videojáték-trilógia befejező epizódja pazar grafikát és fejlett többjátékos módot kínál, itthon különösebb tolakodás nélkül lehetett megvenni, viszont egyelőre csak Xbox 360-on lehet játszani vele.
Vágólapra másolva!

A világhírű first person shooter játék kedd éjjeli premierje Európa-szerte nagy felhajtással, hírességek részvételével zajlott, a magyar bemutatónak az egyik budai bevásárlóközpontban lévő elektronikai áruház adott helyet, melynek előcsarnokában ideiglenesen a játék főhősének, Master Chiefnek többméteres szobrát is felállították.

A boltban kiállított gépeken pedig már a pontban éjfélre időzített premier előtt kipróbálhatták a Halo 3-at az érdeklődők, akik Kovács "Kokó" István világbajnok bokszolóval, Cseh László olimpiai bajnok úszóval és Árpa Attila médiaszemélyiséggel küzdhettek meg egy-egy óriási LCD-képernyő előtt, később pedig a főszereplő fizikai valójában is megjelent a polcsorok között.

Míg a New York-i premieren elég nagy volt a tülekedés, a magyarországi bemutatón a sajtó képviselői legalább annyian voltak, mint a játék iránt érdeklődők, így aki akart, különösebb tülekedés nélkül megvehette magának a háromféle kiadásban, 16-30 ezer forintért elérhető Halo 3-at. Némileg árnyalta a bemutató fényét, hogy a Microsoft képviselői az eseményen közölték, még mindig nem tudják, mikor lesz Magyarországon is elérhető a Xbox Live nevű fizetős szolgáltatásuk, mely internetes játékot tesz lehetővé. A megjelenést követően a játék díszdobozos változatát megvásárló felhasználók egy része azt jelezte, hogy frissen vásárolt Halójának lemeze gyárilag karcos volt: a problémát a speciális csomagolás okozta - a szoftveróriás pedig gyorsan bejelentette, hogy kicseréli a sérült DVD-ket.


Megkérdeztük, kinek mi tetszik a Halo 3-ban

A hazai viszonylatban szokatlan felhajtás nem véletlen, a Halo minden idők egyik legsikeresebb játéka, első két részét az első Xbox konzolra és PC-re adták ki, és tíz-tizenöt millió körüli darabszámban kelt el világszerte. A harmadik epizódot egyelőre kizárólag Xbox 360 konzolra lehet megvenni: a játéktrilógia befejező részét három éven át fejlesztették a Bungie cég munkatársai, s a játék a Microsoft szórakoztató termékekkel foglalkozó részlegénél is stratégiai szereppel bír.

Rengeteg pénzt hoz a Microsoftnak

A Halo második része megjelenésének első napján 125 millió dollárt - azaz mintegy 22 milliárd forint - bevételt generált, ami akkor olyan hollywoodi kasszasikereket utasított maga mögé, mint a Pókember 2, a Mátrix, vagy a Harry Potter mozifilm-változata.

A Microsoft várakozásai szerint az új epizóddal ezt az összeget is felülmúlják majd, az első hat hónapban 6 milló példányban kívánják értékesíteni a játékot. Erre minden esély megvan, tekintve, hogy már a megjelenés előtt világszerte 1,25 millióan rendelték meg a játékot.
Forrás: [origo]
A játék megjelenése két dolog miatt is kulcsfontosságú: a Microsoft azt várja tőle, hogy a jelenleg veszteségesen működő konzol-üzletága legutóbbi pénzügyi évét már nyereséggel zárhatja le, s a kultikus játékkal saját konzoljának megvásárlására bírhatja rá a vevőket a rivális Nintendo és Sony konzolok helyett.
Szebb grafika, új játékmódok
A Halo 3 egyik legfontosabb újdonságait a fejlesztők augusztusban már megmutatták kollégánknak. Ezek közé tartozik, hogy a harmadik epizód a sorozat első olyan darabja, amelyet már új generációs játékgépre készült, így grafikája is jóval szebb az első Xboxra írt elődöknél.

További újítás, hogy Live-on, vagy akár négy ismerős is nekivághat a számítógép irányította karakterek lekaszabolásának. Jelentős fejlesztéseket végeztek a visszajátszás terén is: utólag bármilyen szemszögből vissza lehet nézni az egyes csatákat, melyeket el is tudnak menteni a játékosok.
A játék Wikipedia-oldalán publikált összegzésben jól látható, hogy a neves külföldi videojáték-magazinok mindegyike közel maximális pontszámot adott a Halo 3-nak, kritikák leginkább rövid, hatórás végigjátszhatósága miatt érték a játékot, mások pedig túl könnyűnek találták azt.