Az IBM egy olyan újfajta DVD-formátumot szabadalmaztat hamarosan, amelyen a tévéreklámokhoz hasonló hirdetéseket lehet elhelyezni, ezért cserébe olcsóbban lehet kínálni egy kiadványt - ha azonban a néző extra díjat fizet, eltűnnek a reklámok is.

A Zatz Not Funny! blog szerzője az Egyesült Államok szabadalmi hivatalának (USPTO) honlapján akadt rá egy olyan szabadalmi kérelemre, amelyet az IBM nyújtott be, és egy újfajta reklámokat tartalmazó DVD-formátumra vonatkozik.

Az elképzelés szerint a lemezen lévő mozgóképes tartalmakat időnként hirdetések szakítanák meg, amelyeket a tévéhez hasonlóan nem lehetne átugrani vagy áttekerni. A reklámok egyébként magán a lemezen lennének elhelyezve, illetve interneten keresztül frissülnének, ez utóbbiakat a lejátszó saját háttértárján raktározná.

Ugyanakkor a hirdetéseket tartalmazó - s cserében a szokásosnál olcsóbban kínált - DVD-filmek birtokosai utólag, extra díj megfizetésével teljesen reklámmentessé tehetnék a lemezen lévő alkotást.

Az  megoldás elterjedését jelentősen hátráltathatja, hogy használatához újfajta lejátszókra és internetkapcsolatra is szükség van. Ráadásul a lejátszók tulajdonos filmnézési szokásait is továbbítanák a reklámozó cég szerverei felé - áll a leírásban.